تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۴۴۸۳۱۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه با توجه به عدم تحقق راه‌اندازی ایستگاه‌های سنجش هوا در شهرهای استان، نمی‌توان به طور قطع در خصوص کیفیت هوای شهرهای استان اعلام نظر کرد؛ گفت: با توجه به شواهد موجود متاسفانه با آلودگی هوا مواجه هستیم.
۰
plusresetminus
عدم تحقق راه‌اندازی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا/ با آلودگی هوا مواجه هستیم
حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص نقش مصرف سوخت مازوت در آلودگی هوای این روزهای استان، اظهار کرد: متاسفانه علیرغم مصوباتی که در کارگروه کاهش آلودگی هوا داشتیم، مسئله ایستگاه‌های سنجش هوا تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: به هر حال ما در استان، سورس‌های آلایندگی هوا را داریم که می‌توان در این خصوص نمونه‌هایی مثل نیروگاه شهید سلیمی نکا، خشک شدن میانکاله، سوخت‌های فسیلی واحدهای صنعتی و مصارف خانگی و افزایش تردد خودروها را اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: البته از سویی دیگر ما بحث پایداری هوا در فصل زمستان را داریم؛ طبیعتا این موارد در کنار هم می‌تواند کانون و یا سورس ایجاد آلودگی هوا را شکل دهند؛ بنابراین می‌شود حدس زد که ما در استان آلودگی هوا را داشته باشیم.

ابراهیمی کارنامی ادامه داد: اما یک بحث اساسی دیگری هم وجود دارد و آن این است که ما بر طبق پروتکل‌های بین‌المللی، باید میانگین ذرات آلاینده در هوا را طی 24 ساعت اندازه گیری کنیم و نتیجه گیری کنیم، در حالیکه در حال حاضر این محاسبات لحظه‌ای است و قابل استناد برای اعلام آلودگی یا کیفیت ناسالم هوا نیست.

وی بیان کرد: تا زمانی که ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان نصب و راه اندازی نشود، با قطعیت نمی‌توان اظهار نظر کرد که ما به لحاظ کیفیت هوا در شهرهای مختلف در چه وضعیتی قرار داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران متذکر شد: اما واقعیت این است که سوخت‌هایی که داریم، ترافیکی که در شهرهای مختلف شاهد آن هستیم خیلی زیاد شده است، جدا از ترافیک بسیاری از خودروهای ما در سن فرسودگی هستند، خیلی‌ها فاقد استانداردها هستند و در مجموع به نظر می‌آید که متاسفانه مواجه با آلودگی هوا هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴