تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
کد مطلب : ۴۴۷۲۲۱
مسعود پل مه، گفت: توقیف کشتی کره ای به هیچ وجه یک اقدام سیاسی نبوده و ربطی به مناسبات سیاسی بین دو کشور ندارد و کاملاً یک موضوع زیست محیطی است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از 8دی، مسعود پل مه دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران صبح پنجشنبه در جریان بازدید از مجتمع بندری آستارا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی کشور مسئول حفاظت محیط زیست دریایی است و به عنوان یک مجری بین المللی با پیگیری موضوع و دریافت خسارت کوتاه نخواهد آمد، اظهار کرد: علت توقیف شناور کره ای آلودگی زیست محیطی و نقض پیاپی قوانین زیست محیطی بوده است.
وی با اشاره به اینکه این کشتی کره ای که از بندر عربستان عازم امارات بود، بدون توجه به کنوانسیون های بین المللی آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را آلوده و خسارت زیست محیطی به منطقه وارد کرد، گفت: کشتی کره ای تخلف داشته است و باید خسارت وارد شده به محیط زیست را کامل بپردازد.
دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه تاکنون هیچ اقدامی از طرف مالک کشتی کره ای برای پرداخت خسارت آن انجام نشده است، افزود: توقیف کشتی کره ای به هیچ وجه یک اقدام سیاسی نبوده و ربطی به مناسبات سیاسی بین دو کشور ندارد و کاملاً یک موضوع زیست محیطی است.
وی در ادامه با اشاره به توسعه ممتاز بندر آستارا، اظهار کرد: شاهد مشارکت بسیار خوب دولت و بخش خصوصی در بندر آستارا هستیم.
دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، گفت: بندر آستارا در فازهای توسعه ای خود که تا چند سال آینده به خود خواهد دید، اسکله های خود را تا ۵ پست افزایش خواهد داد و باعث خواهد شد ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا به ۲.۵ میلیون تن برسد.
پل مه به حمل و نقل کالا توسط کشتی و همچنین حمل کانتینری و یخچالی مورد نیاز کشورهای CIS و روسیه از بندر آستارا اشاره کرد و افزود: در سال جاری بالغ بر ۱۵۰ هزار تن کالا از این بندر حمل شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال این میزان به ۲۰۰ هزار تن افزایش یابد.


انتهای پیام


 
بلاغ نیوز: *بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها و سایت‌ها منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲