تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۹
کد مطلب : ۴۴۶۹۰۲
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به اهمیت بحث پرتودهی در کاهش ضایعات کشاورزی گفت: سالانه ۳۰ درصد محصولات کشاورزی کشور به ضایعات تبدیل می‌شود که در این زمینه باید از فناوری روز برای جلوگیری از این هدررفت استفاده کرد.
۰
plusresetminus
نماینده مجلس: سالانه۳۰ درصد محصولات کشاورزی به ضایعات تبدیل می‌شود
یه گزارش بلاغ،  سیدجواد ساداتی‌نژاد دیروز چهارشنبه در دیدار از مرکز پرتودهی گاما در شهرکرد افزود: سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان از سرمایه کشور و ۱۴ میلیارد مترمکعب آب در حوزه ضایعات کشاورزی از بین می‌رود.

وی بر توسعه مراکز پرتودهی گاما به منظور کاهش خسارت و ضایعات در کشور به خصوص در قطب‌های کشاورزی از جمله جنوب کرمان (منطقه جیرفت) و یا شمال کشور مانند منطقه مغان تاکید کرد و گفت: با پرتودهی محصولات کشاورزی، ماندگاری محصول افزایش پیدا می‌کند.

به گفته وی، توسعه شبکه سایت‌های پرتودهی یک اولویت در کشور است و برخی از بازارهای هدف، محصولاتی را خریداری می‌کنند که پرتودهی شده و از سلامت برخوردار باشند و در این راستا حمایت و توسعه این سایت‌ها در اولویت قرار دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به اینکه این استان در  تولید ماهیان سرد آبی رتبه نخست در کشور را دارد و ۷۰ درصد خوراک ماهیان سردآبی کشور در این استان تولید می‌شود، افزود: با فعال شدن خط تولید خوراک میگو در استان زنجیره خوبی در حوزه آبزی‌پروری در استان شکل گرفته که توسعه این زنجیره نیاز به حمایت جدی‌تر دارد‌.

وی گفت: ارتقای شیلات این استان به اداره کل حمایت جدی‌تر در حوزه شیلات خواهد بود.

به گفته وی، این استان ظرفیت افزایش تولید ماهی در قفس  تا ۴۰ هزار تن را نیز دارد.

وی با تاکید بر اینکه ۲۰ درصد ظرفیت رویشگاهی و گیاهی این استان در حوزه گیاهان دارویی است، گفت: باید شرایط و قابلیت صادرات محصولات گیاهان دارویی در استان فراهم شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴