تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۴۴۶۸۷۵
امام جمعه بابلسر با اشاره به اینکه شجاعت و مقاومت از ویژگی‌های بارز آیت‌الله مصباح یزدی بوده است گفت: شاگردان مکتب سلیمانی و مصباح دشمن را ناکام کنند.
۰
plusresetminus
شاگردان مکتب سلیمانی و مصباح دشمن را ناکام می‌کنند/شجاعت و مقاومت از ویژگی‌های بارز علامه یزدی
محمداسماعیل قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به ابعاد شخصیتی مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی اظهارکرد: بر اساس شناخت با واسطه و بدون واسطه که از آیت‌الله مصباح داشتم ایشان دارای چند ویژگی بارز بودند.

وی خاطرنشان کرد: شجاعت، مقاومت و عدم توجه به حرف‌های حاشیه‌ساز از جمله ویژگی‌های بارز شخصیتی مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی بوده است.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه افراد و جریان‌های مختلف، اهانت‌های زیادی را به آیت‌الله مصباح نسبت دادند تصریح کرد: درحالی که جریان‌های مخالف آیت‌الله مصباح، که ایشان را مانع رسیدن به اهداف خود می‌دیدند توهین و تخریب زیادی را انجام می‌دادند اما این فیلسوف انقلابی بدون توجه به این جریانات مسیر خودشان را تکلیف‌مدارانه طی کرده و با قدرت موضع‌گیری می‌کردند.

قلی‌پور، اخلاص را از ویژگی‌های دیگر آیت‌الله مصباح برشمرد و گفت: ایشان به معنای واقعی کلمه مخلصانه در راه انقلاب اسلامی فعالیت داشتند.

وی ادامه داد: تواضع و فروتنی ازجمله ویژگی‌های فردی آیت‌الله مصباح یزدی بوده که حتی در بین شاگردان خود معروف بودند به اینکه در جلسات هوای نفس خود را قربانی می‌کردند.

امام جمعه بابلسر افزود: آیت‌الله مصباح یزدی از نظر علمی یک شخصیت کم نظیر بودند که در سن 28 سالگی درس فقه را محضر آیت‌الله بروجردی فراگرفته و به درجه اجتهاد رسیدند.

قلی‌پور یادآورشد: اینکه ایشان درس فقه نداشتند به دلیل وجود اساتید دیگر در این زمینه بود و باتوجه به اینکه احساس کردند خلاهایی در زمینه فلسفه و کلام وجود دارد به سمت این دروس رفتند و در این زمینه هم بسیار مسلط بودند.

وی درخصوص آثار این علامه گفت: آثار آیت‌الله مصباح ازجمله کتاب "آموزش فلسفه" درحال حاضر به زبان انگلیسی در کشورهای غربی و آمریکا درحال تدریس است.

امام جمعه بابلسر اظهارکرد: آیت‌الله مصباح مسلط به زبان انگلیسی، ریاضیدان و مفسر بسیار قوی بودند که از جمله آثار ایشان می‌توان به خداشناسی در قرآن، انسان‌شناسی در قران، قران در قرآن و کیهان‌شناسی در قرآن در زمینه تفسیر اشاره کرد.

قلی پور با اشاره به ولایت‌مداری آیت‌الله مصباح خاطرنشان کرد: ایشان در زمینه ولایت‌مداری دارای یک شخصیت فوق العاده‌ای بودند که بسیار برای مقام معظم رهبری احترام قائل بوده، مطیع و خود را ملزم به اطاعت از ایشان می‌دانستند.

وی تصریح کرد: شاگردپروری یکی دیگر از خصلت‌های خوب آیت‌الله مصباح بوده که هزاران نفر را در موسسه امام و دیگر مراکز در رشته‌های مختلف تخصصی تربیت کردند که اقدام به پاسخگویی شبهات می‌کنند.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی در دو زمینه شهوت‌گسترانی و شبهه‌آفرینی تلاش بسیار زیادی انجام می‌دهند تاکید کرد: دشمن در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی درحال بمباران خبر و تحلیل نادرست و خلاف واقع بر ذهن‌های مردم جامعه ما به ویژه جوانان است که نیاز دارد شاگردان مکتب شهید سلیمانی و مرحوم مصباح دشمنان را از رسیدن به اهدافشان ناکام کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴