تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱
کد مطلب : ۴۴۵۴۷۳
رویترز در گزارشی نوشت: بایدن بعد از روی کار آمدن در ادامه اقدامات ‌ترامپ، همچنان از سیاست تحریم به‌عنوان ابزار اصلی سیاست خارجی آمریکا استفاده خواهدکرد.
۰
plusresetminus
رویترز: بایدن همانند ‌ترامپ سیاست تحریم را ادامه می‌دهد
به گزارش بلاغ، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: به گفته منابع آگاه، بایدن بعد از روی کار آمدن در ادامه اقدامات ‌ترامپ، همچنان از سیاست تحریم به‌عنوان ابزار اصلی سیاست خارجی آمریکا استفاده خواهدکرد، اما با کمی ‌بازبینی و تعیین اهداف دقیق‌تر.

رویترز در ادامه نوشت: به گفته یک فرد نزدیک به تیم بایدن، تخفیف تحریمی ‌قابل توجه به ایران در آینده نزدیک دشوار است اما شاید بایدن با کاهش محدودیت‌هایی که مانع دستیابی ایران به کالاهای بشردوستانه شده، راهی را برای تعامل مجدد باز کند.

جو بایدن در شهریور 99 در یادداشتی در پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان، با عنوان «راه‌های هوشمندانه‌تری براى سختگیرى علیه ایران وجود دارد» با‌ اشاره به شکست سیاست ‌ترامپ در رسیدن به توافقی بهتر از برجام با ایران، نوشت: «وقتی ‌ترامپ ریاست‌جمهوری را به‌ دست گرفت؛ وعده یک توافق بهتر برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران را داد و متعهد شد که به تهران برای مهار رفتار تهاجمی‌اش در سراسر خاورمیانه فشار وارد می‌کند. مثل خیلی از وعده‌های رئیس‌جمهور ‌ترامپ، مشخص شد که این وعده‌ها فقط شعارهای تو‌خالی است».

بایدن در ادامه نوشت:«من هیچ ‌تردیدی درباره چالش‌ها و مشکلاتی که رژیم ایران بر منافع امنیتی آمریکا، دوستان و شرکای ما و بر مردم خودش تحمیل می‌کند، ندارم. اما همان‌گونه که راه ‌ترامپ وجود دارد، همزمان راه هوشمندانه و حساب شده دیگری نیز برای سخت‌گیری علیه ایران هست».

در روزهای گذشته، «دانیل بناییم» مشاور و نطق‌نویس «جو بایدن» در زمان معاونت ریاست‌جمهوری و نامزد دولت او برای منصب «کارشناس ارشد حوزه خاورمیانه» در مصاحبه با ماهنامه جاکوبین گفت: «خروج ‌ترامپ از برجام به اعتماد ایرانی‌ها ضربه‌ای ویرانگر زد و به منظور بازگرداندن آنها به میز مذاکره، باید امتیازات جذاب اما غیرراهبردی به ایران داده شود».

وی در ادامه تصریح کرد: «دادن «امتیازات جذاب اما غیرراهبردی به ایران» باید با حفظ ساختار تحریم‌ها و کارزار فشار حداکثری صورت گیرد».

الیوت آبرامز، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و ونزوئلا نیز در روزهای گذشته از رایزنی مقام‌های دولت «دونالد ‌ترامپ» با تیم «جو بایدن» درباره برجام خبر داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴