تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۴۴۴۸۲۹
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: این سازمان از کرسی‌های آزاداندیشی در مسیر مطالبه‌گری بر اساس مکتب انقلاب و حضرت امام (ره) حمایت خواهد کرد و عدم توجه به این مکتب بسیار زیانبار است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، ظهر امروز ۱۹ آذر ۹۹، نشست خبری به مناسبت «هفته مکتب انقلاب اسلامی» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام علی ثقفی مسئول بنیاد و فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی در ساختمان مرکزی سازمان تبلیغات اسلامی با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست اظهار کرد: متأسفانه ما از عدم اهتمام کافی نسبت به مکتب انقلاب اسلامی - بدون هرگونه شائبه سیاسی - خسارت‌های زیادی را متحمل شدیم و سازمان تبلیغات اسلامی موظف به حمایت از تبیین مکتب امام (ره) و انقلاب اسلامی است و این جزو وظایف ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی است لذا ما از هر تلاشی برای تحقق ضرورت آن فروگذاری نخواهیم کرد و از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مسیر مطالبه گری بر اساس این مکتب حمایت خواهیم کرد.
وی ادامه داد: از مسیر هنر و همه دسترسی‌های مردمی خودمان برای تقویت مکتب انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره) استفاده خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم بیش‌ازپیش در توفیق آن گام برداشته شود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی حقیقت بزرگی است که از منظر مکتب انقلاب اسلامی وظایفی را بر گردن سازمان تبلیغات اسلامی و همه دستگاه‌های کشور نهاده است و لازم است که اندیش ورزان و اندیشمندان؛ سخت‌گیرانه بر روی اجرای سطوح این مکتب تأکید کنند و نباید از خوف اینکه مبادا انگی بخورند از توجه به عظمت انقلاب اسلامی غفلت کنند.
وی با اشاره به مصائب و مشکلات استان خوزستان و ماهشهر گفت: آنچه در این مشکلات مشاهده نمی‌شود فهم و پایبندی به نقشه راه و مکتب اسلامی است.
به گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ اهداف مکتب انقلاب اسلامی و شاخصه‌های دولت اسلامی، اهداف دست‌یافتنی است ولو اینکه نیازمند به تحقق زمان داشته باشد این در حالی است که باید این مکتب به مباحثه گذاشته شود و کرسی‌های آزاداندیشی راه‌اندازی شود.
وی با بیان اینکه ما به مردم‌سالاری دینی به جد معتقدیم، ارزیابی عملکرد مسئولین کشور را نیازمند تعهد به مکتب انقلاب اسلامی دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین قمی تأکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، خودش را به تبیین این حقیقت سترگ متعهد می‌داند و نسبت به آن نیز کوتاه نخواهد آمد و حامی نهادهای مؤثر مردمی و همه نیروهایی است که در تبیین این مسیر گام بردارند.
حجت‌الاسلام علی ثقفی مسئول بنیاد و فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی هم در این نشست با قدردانی از توجه سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به بحث مهم و محتوایی مکتب انقلاب اسلامی گفت: در روز ۱۲ آذر سال ۷۹، مقام معظم رهبری طی سخنرانی در جمع کارگزاران، مبانی فکری انقلاب، نقشه راه و اهداف این مکتب را مطرح کردند. این در حالی است که محتویات بیانات معظم له، شاکله مکتب انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه مکتب انقلاب اسلامی در قبال تهدیدات انقلاب؛ پاسخگو و مقتدر است افزود: انقلاب اسلامی نیازمند رجوع به این مکتب است و ما در مقاطعی از پایبندی به این مکتب غفلت کردیم و دچار نارسایی‌هایی شدیم که امروزه شاهد آن هستیم.
به گفته حجت‌الاسلام ثقفی، مکتب انقلاب اسلامی فقط یک تئوری نیست بلکه برخاسته از نیازهایی است که امروزه وجود دارد و امروز مهم‌ترین هدفی که باید همه دستگاه‌ها و نخبگان و مردم به آن توجه داشته باشند «ضرورت تحقق دولت اسلامی» است.
حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی هم در این نشست با تأکید بر توجه به فرهنگ اجرایی در خصوص تحقق مکتب انقلاب اسلامی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی، از آذر ۹۷ که موضوع مکتب انقلاب اسلامی مطرح شد تا به امروز در این خصوص فعال بوده و در حال حاضر نیز تمامی استان‌ها مخاطب این موضوع قرارگرفته است.
به گفته وی، سازمان تبلیغات اسلامی در قالب عملیات مختلف ازجمله مکتب حاج قاسم که محور آن مطالبه گری و توسعه حلقه‌های میانی و کارسپاری به مردم است در جهت تحقق مکتب انقلاب اسلامی فعال بوده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴