تاریخ انتشاردوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۴۲۸۱۱
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از فعالیت حدود 160 هزار واحد صنفی در استان خبر داد و گفت: با اجرای طرح محدودیت فعالیت تقریبا نیمی از واحدهای کسبی استان تعطیل و نیمی دیگر فعال هستند.
۰
plusresetminus
50 درصد واحدهای صنفی در طرح محدودیت کرونایی تعطیل هستند
حسینقلی قوانلو در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص تعداد واحدهای صنفی فعال در استان اظهار کرد: نزدیک به 160 هزار واحد صنفی در استان مازندران مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: از این تعداد، نزدیک به 20 هزار واحد صنفی فاقد پروانه هستند که شمار زیادی از این واحدها از سوی بازرسان ما شناسایی شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، خاطرنشان کرد: از این میزان بخشی شامل واحدهای صنفی می‌شوند که مهلت اعتبار پروانه‌شان به اتمام رسیده است و بخشی هم توسط اتحادیه‌های صنفی به عنوان فاقد جواز شناسایی شده‌اند.

قوانلو ادامه داد: بیش از 145 هزار واحد صنفی نیز دارای پروانه کسب هستند و مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: با آغاز محدودیت‌های ویژه در روزهای جاری و با در نظر گرفتن واحدهای صنفی مشمول گروه یک، نزدیک به 50 درصد واحدهای صنفی مجاز هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، گفت: تقریبا 50 تا 60 درصد واحدهای صنفی در شهرهای قرمز و در شهرهای نارنجی به دلیل مجاز بودن فعالیت برای گروه 2، 50 تا 40 درصد تعطیل هستند.


قوانلو : تعداد جوازهای صادر شده در هفت ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از افزایش 37 درصدی برخوردار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران  افزود: در این مدت تعداد 658 فقره جواز تاسیس صادر شده که در مدت مشابه سال قبل 481 مورد بوده است.

این مسئول اظهار کرد: میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده در جوازهای تاسیس صادره شده 48473 میلیارد ریال است.

قوانلو با اشاره به اینکه 155 هزار و 84 نفر اشتغال زایی در این جوازها پیش بینی شده است تصریح کرد: صدور جواز تاسیس نیاز به نوشتن هیچ طرحی ندارد و لازم نیست افراد متقاضی برای نوشتن طرح هزینه‌ای را تقبل کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴