در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران عنوان شد؛

اعمال جرائم تازه برای متخلفان کرونایی/طرح ویژه محله‌محور اجرا می‌شود

تاریخ انتشارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
کد مطلب : ۴۴۰۹۳۸
استاندار مازندران با بیان اینکه برای صنوفی که به رغم هشدارها همچنان پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، جرایم جدید اعمال می‌شود؛ گفت: طرح ویژه قرارگاه مقابله با کرونا با بهره‌مندی از ظرفیت بسیج، پزشک خانواده و هیات امنای مساجد و حسنیه‌ها، سمن‌ها و صداوسیما به اجرا درمی‌آید.
۰
plusresetminus
اعمال جرائم تازه برای متخلفان کرونایی/طرح ویژه محله‌محور اجرا می‌شود
به گزارش بلاغ، احمد حسین زادگان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران با بیان اینکه هر تصمیمی که در روند مبارزه با این بیماری اتخاذ می‌شود، فقط برای ممانعت از شیوع ویروس کرونا و صیانت از جان مردم است، گفت: برخی از صنوف که به رغم هشدارهای متعدد همچنان شیوه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، با جرایم جدید مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این بار در مورد نانوایی‌ها برای مثال در صورت تخطی از پروتکل‌های بهداشتی، کسر سهمیه و تعطیلی را هم به خاطر حفاظت از جان و سلامت مردم اعمال خواهیم کرد، افزود: در خصوص وسایل نقلیه درون شهری که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها ازسوی مردم تا 40 درصد کاهش داشته است، در صورت مشاهده برخورد جدی با آن‌ها صورت خواهد گرفت.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه برگزاری هرگونه تجمع و همایش در استان ممنوع و فقط با مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا انجام می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رستوران‌های استان، تا تعیین تکلیف نشدن فعالیت‌شان در قالب پذیرش مهمان به صورت حضوری، باید همچنان به صورت بیرون بر فعال باشند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای مازندران با اشاره به جلسه امروز ستاد ملی کرونا و اعمال محدودیت‌های 10 روزه آموزشی و تجمعات در 25 استان و 46 شهرستان از چهارشنبه، اظهار کرد: «بر اساس پایش مستمر وزارت بهداشت و درمان، مازندران به دلیل میانگین رعایت 60 درصدی پروتکل‌های بهداشتی، جزو این 25 استان نیست.

حسین‌زادگان ادامه داد: اگر چه شهرستان‌های مازندران جزو این لیست نیست، اما این به منزله این نیست که استان وضعیت مناسبی دارد، از مردم می‌خواهیم به جز سفرهای ضروری، مازندران را به عنوان مقصد سفر انتخاب نکنند و مردم استان نیز پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی به اجرای طرح ویژه قرارگاهی به صورت محله‌محور پس از اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: در مازندران این طرح در پیک اول به صورت مستقل و پایلوت اجرا شد و تجربه موفقی بود و اکنون، مقدماتش در حال فراهم شدن است تا با بهره‌مندی از ظرفیت بسیج، پزشک خانواده و هیات امنای مساجد و حسنیه‌ها، سمن‌ها و نیز با پشتیبانی رسانه‌ها و صداوسیما به اجرا درآید.

استاندار مازندران اعلام کرد: قرارگاه مقابله با کرونا فعالیتش را از قبیل نظارت چند لایه، افزایش سطح هشدارها و ایجاد حساسیت در جامعه نسبت به جدی بودن خطر این ویروس و حتی قرنطینه و کنترل بیماران در سطح شهرها، روستاها و محلات به طور هماهنگ با همراهی رسانه‌ها انجام خواهد داد.

رئیس ستاد مقابله با کرونای مازندران متذکر شد: تمامی دستگاه‌هایی که طبق اساس‌نامه قرارگاه، مسئولیتی به آن‌ها در حوزه نظارتی و مقابله‌ای به خصوص در ارتباط با عادی انگاری رفتاری کرونایی محول می‌شود، موظف هستند به وظایف خود عمل کنند و چنانچه با کمبود نیروی انسانی نیز در اجرا مواجه‌اند، این مشکل نیز در قرارگاه تصمیم گیری و رفع می‌شود تا بتوانیم به طور یکپارچه اقدام عملی خود را برای مقابله انجام دهیم.

حسین‌زادگان یادآور شد: به نظر می‌رسد با یک اقدام هماهنگ و عزم جدی استانی با همکاری دستگاه‌های اقتصادی، نظامی و انتظامی، بهداشت و درمان و سایر ارگان‌های دیگر می‌توانیم همانند موج اول از خسارت‌های بیشتر ناشی از این ویروس جلوگیری کنیم و به ویژه آمار تلفات انسانی را کاهش دهیم و سطح مراقبت‌ها به خصوص در بیماران کرونایی را افزایش ببخشیم.

وی تاکید کرد: باید تمام مسائل مثبت و منفی پیرامون ویروس کرونا و بیماری کووید- 19 از قبیل آمار بیماران، تلفات انسانی و سنین درگیر بالا با این بیماری برای مردم به طور واضح تشریح شود و آن‌ها به طور کامل در معرض خطرپذیری این بیماری قرار گیرند و پس از آن نیز ما اقدام‌های عملیاتی خود را در مناطق شهری و روستایی در حوزه محدودیت‌های کرونایی اجرایی کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه در شرایط فعلی، بررسی دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می‌دهد که بیشترین تلفات انسانی ناشی از ابتلا به بیماری کووید- 19 مربوط به افراد سالمند و بیماران زمینه‌ای کنترل نشده است؛ گفت: در این بخش باید هشدارهای لازم به خانواده‌ها داده شود که به افراد سالمند و بیماران زمینه‌ای کنترل نشده به هر دلیلی اجازه خروج از منزل ندهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴