تاریخ انتشارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۴۴۰۹۰۱
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس، با ابوبکر شعبانویچ - مفتی مسلمانان بلاروس - دیدار و ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر رحمت و مهربانی، درباره مسائل جهان اسلام با وی تبادل نظر کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، در این دیدار که به مناسبت ایام میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت انجام شد، دو طرف با تاکید بر وحدت شیعه و سنی، گستاخی انجام گرفته در فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) را محکوم کردند.
در ادامه این دیدار،  سعید یاری با یادآوری اینکه اسلام دین برادری و مهربانی است، به روابط خوب شیعیان با برادران اهل تسنن در ایران اشاره و تحکیم همبستگی جهان اسلام را سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران عنوان و ابعاد مختلف این سیاست را تبیین کرد.
 وی با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری خطاب به جوانان فرانسه، رفتار غلط مقامات این کشور به بهانه آزادی بیان و توجیه اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص) را موضوعی بی‌اساس دانست و اضافه کرد: مقامات فرانسه باید پاسخگوی این موضع‌گیری‌ها باشند.
سفیر ایران در بلاروس با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان مهمترین موضوع جهان اسلام، عادی‌سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.
مفتی مسلمانان بلاروس نیز با تاکید بر وحدت بین شیعه و سنی، اسلام را دین عقلانیت و مهربانی خواند و گستاخی انجام‌شده به ساحت پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد.
در ادامه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در نماز جمعه مسجد جامع مینسک، که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، شرکت و با نمازگزاران دیدار کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲