تاریخ انتشارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۴۰۸۸۰
رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: کل بودجه مسکن سازمان بهزیستی در سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان بوده که با تلاش‌های انجام شده امسال به ۶۶ میلیاردتومان افزایش پیدا کرده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، وحید قبادی دانا درخصوص تامین مسکن مددجویان بهزیستی گفت: یکی از اهداف سازمان بهزیستی توانمندسازی مددجویان تحت پوشش سازمان است و در این راستا یکی از فعالیت‌های در دست انجام، تلاش برای بهره‌مندی آنان از نعمت داشتن مسکن است. 
وی گفت: در این راستا از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی تاکنون، ۱۳۰ هزار واحد تسهیل‌گری شده و با کمک دستگاه‌ها، خیرین و نهادهای حاکمیتی در اختیار مددجویان سازمان بهزیستی قرار گرفته است. در ۲۲ ماه اخیر ۳۰ هزار واحد مسکونی برای در اختیار قرار دادن آنان برای مددجویان بهزیستی تسهیل‌گری شده است یعنی در ۶۶۰ روز اخیر روزانه ۴۵ واحد مسکونی در اختیار مددجویان قرار داده شده است. 
قبادی دانا با بیان اینکه در ۲۲ ماه اخیر عملیات احداث ۲۷ هزار واحد مسکونی در سطح کشور آغاز شده است، اظهارکرد: تلاش ما بر این است که بتوانیم با سرعت بیشتری این کار را انجام دهیم. ۷۰۰۰ واحد مسکونی در شش ماه اول سال ۹۹ تسهیل‌گری شده و بهره‌برداری آن توسط مددجویان سازمان بهزیستی آغاز شده است. این فعالیت‌ها در قالب پروژه‌های برنامه‌های مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی، صندوق توسعه ملی، قرارگاه خاتم الانبیا، نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ، سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی بوده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت: در قالب این برنامه‌های مشترک، برنامه تهیه مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر از سال ۹۴ آغاز شده بود و ۱۴ هزار خانوار احصا شده بودند، تاکنون ۹۱۴۰ واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو معلول به بالا تحویل داده شده است. در برنامه مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز از ۱۴ هزار واحدی که کار ساخت آن آغاز شده ۸۳۰۰ واحد واگذار شده است. 
قبادی دانا افزود: در قالب برنامه مشترک با بسیج سازندگی، عملیات ساخت ۱۳۴۴ واحد مسکونی آغاز و ۵۳۵ واحد واگذار شده است همچنین در قالب برنامه مشترکی که با صندوق توسعه ملی بنیاد مسکن برای واحد مسکونی ویژه ایتام آغاز شده، عملیات احداث ۵۸۲ واحد مسکونی آغاز شده است. 
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه طرح تهیه مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول به بالا با مشارکت بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ملی زمین و مسکن، انجمن خیرین مسکن‌ساز و بهزیستی در حال انجام است، گفت: البته در ۲۲ ماه اخیر ۵۶ هزار خانوار جدید نیز شناسایی شده‌اند که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و مسکن ندارند و نیازمند مسکن هستند که این باعث شده تعداد خانوارهای پشت نوبت در مجموع به ۱۶۹ هزار خانوار برسد. 
قبادی دانا درباره تسهیلات ودیعه مسکن نیز گفت: طبق مصوبه‌ای که ستاد ملی مقابله با کرونا داشت، ۲۴ هزار و ۸۴۲ خانوار از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به وزارت راه و شهرسازی معرفی شدند. ارزش این تسهیلات در مجموع برای این خانوارها ۴۸۹ میلیارد تومان است. همچنین با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و صندوق امداد ولایت کمیته امداد تسهیلات ودیعه مسکن برای مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به صورت قرض الحسنه آماده توزیع است که از ۲۰ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان به صورت سه ساله با معرفی ادارات کل بهزیستی استان‌ها و با تامین اعتباری که بنیاد مستضعفان انجام دادند توسط صندوق امداد ولایت پرداخت می‌شود و در اختیار افراد قرار می گیرد.
وی افزود: در ماه‌های گذشته نیز مبلغ ۳۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تامین اعتبار شد و برای مددجویان اجاره‌نشین بهزیستی به صورت کمک بلاعوض در سطح کشور توزیع شد البته با توجه به محدودیت منابع و میزان بالای نیاز مددجویان سازمان بهزیستی، ما با مشکلات زیادی در این زمینه مواجه هستیم. طبیعتا میزان اعتبارات سازمان بهزیستی در حوزه مسکن کفاف این کار را نمی‌دهد.
به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، کل بودجه مسکن سازمان بهزیستی در سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان بوده که با تلاش‌های انجام شده امسال به ۶۶ میلیاردتومان افزایش پیدا کرده است. طبیعتا اگر قرار بود سازمان بهزیستی به تنهایی این کارها را انجام دهد از عهده این حجم فعالیت در حوزه مسکن بر نمی‌آمد. کمک‌های دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این زمینه باعث شده است که بتوانیم پوشش بیشتری را برای فعالیت‌ها ایجاد کنیم. 
قبادی دانا در پایان گفت: اینکه طی ۲۲ ماه ۳۰ هزار واحد مسکونی واگذار شده و عملیات احداث ۲۷ هزار واحد مسکونی دیگر در این ۲۲ ماه اخیر آغاز شده است، نشان می‌دهد با همدلی و همکاری بین‌بخشی با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، خیرین، خیریه‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد و حمایت‌های خوب سازمان برنامه و بودجه، می‌توان قدم‌های بلندی را در تامین مسکن برای مددجویان سازمان بهزیستی برداشت. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲