تاریخ انتشاريکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
کد مطلب : ۴۴۰۴۱۱
مدیرکل ورزش و جوانان فارس از تعطیلی فعالیت باشگاه‌های ورزشی سراسر استان از چهارشنبه گذشته بر اساس دستور ستاد کرونا خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ در پی شیوع کرونا و تعطیلی مراکز عمومی از جمله باشگاه‌های ورزشی، اما همچنان شاهد فعالیت برخی تا به امروز به صورت غیر مجاز هستیم، چنانچه به‌گفته مسئول بازرسی ورزش و جوانان فارس از ابتدای کرونا تا کنون ۵۵ باشگاه ورزشی متخلف شناسایی و پلمب شده‌اند.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس در این راستا از تعطیلی دوباره باشگاه‌های ورزشی سراسر استان از چهارشنبه گذشته خبر داد و اظهار داشت: بر اساس اوج‌گیری دوباره کرونا و تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا از چهارشنبه گذشته باشگاه‌های ورزشی در سراسر استان تعطیل اعلام شده‌اند.
عباس حاجی‌زاده به فارس گفت: با توجه به وضعیت هشدار از مردم تقاضا می‌کنم موارد بهداشتی را رعایت کنند و تا آنجا که ممکن است از منزل خارج نشوند و برای ورزش کردن نیز در منزل اقدام کنند تا با عبور از این شرایط اوضاع آرام‌تر شود.
وی با اشاره به تعطیلی باشگاه‌های ورزشی در ابتدای شیوع کرونا نیز گفت: در پی شیوع کرونا و آسیب به باشگاه‌داران، ستاد ملی کرونا به باشگاه‌های بیمه شده مبلغ ۱۶ و به باشگاه‌های فاقد بیمه مبلغ هشت میلیون تومان تسهیلات ارائه کرده است.
حاجی‌زاده با اشاره به ثبت‌نام ۵۱۵ باشگاه در سامانه کارا جهت دریافت تسهیلات، گفت: تا کنون پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به باشگاه‌های ثبت‌نام کرده در سامانه کارا تسهیلات پرداخت و دو میلیارد تومان نیز برای افراد در صف پرداخت برآورد شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس همچنین با بیان اینکه تعداد هزارو ۱۵۰ باشگاه در فارس فعال هستند، افزود: اگر باشگاهی تا کنون برای دریافت تسهیلات اقدام نکرده است، تا پایان آبان‌ماه می‌تواند جهت دریافت این تسهیلات در سامانه کارا ثبت‌نام و تقاضای دریافت وام کند.
وی همچنین اظهار داشت: فارس تنها استانی است که برای مربیان آسیب‌دیده از کرونا کالا کارت ۲۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد را از سوی بانک مهر ایران در نظر گرفته است تا گوشه‌ای از مشکلات این قشر کاسته شود.
حاجی‌زاده در پایان با اشاره به لزوم رعایت فاصله اجتماعی و توجه به قطع زنجیره انتقال بیماری گفت: در هفته تربیت بدنی ۱۳ پروژه آماده بهره‌برداری داشتیم که به دلیل شیوع کرونا افتتاح آنها را به تاخیر انداختیم و در صورتی که تصمیم به افتتاح گرفته شود نیز حضور حداقلی افراد و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی خواهد بود.
پلمب ۵۵ باشگاه ورزشی در فارس از ابتدای کرونا تا به امروز
در ادامه، مسئول بازرسی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس نیز از تمدید تعطیلی باشگاه‌های ورزشی تا هشتم آبان‌ماه خبر داد و گفت: براساس ابلاغیه ستاد کرونای استان فارس تعطیلی اماکن و با شگاه‌های ورزشی تا هشتم آبان‌ماه تمدید شده است.
مهدی کوکبی اظهار داشت: رشته‌های ورزشی پربرخورد شامل ورزش‌های تن به تن،  رزمی، کشتی و آبی نیز همچنان تعطیل است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۵۵ مورد از اماکن و باشگاه‌های ورزشی و نیز رشته‌های پرخطر به علت رعایت نکردن مقررات و پروتکل بهداشتی تعطیل و پلمب شده‌اند، افزود:  باشگاه‌های متخلف بعد از تعطیلی یک و دو ماهه پس از تعهد رعایت پروتکل بهداشتی مجددا آغاز به کار می‌کنند.
مسؤول بازرسی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس خاطر نشان کرد: باشگاه‌های ورزشی در ارائه خدمات سلامت به شهروندان،  بازوان اداره کل ورزش و جوانان هستند و نیاز به حمایت دارند.
کوکبی تصریح کرد:  ماینگین اشتغالزایی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی در هر یک  بیش از ۱۰ نفر است و دراین راستا ۹۰ درصد استیجاری بوده و ماهانه مبلغی بیش از ۸، ۹ و ۱۰ تا ۳۵ میلیون تومان به مالکان  پرداخت می‌کنند.
وی بیان داشت: در این راستا و برای جلوگیری از متضرر شدن باشگاه‌ها و اماکن ورزشی به آنها مبالغی جهت کمک به‌عنوان تسهیلات کرونا پرداخت شده است.
کوکبی ابراز داشت:  فعالیت  ستاد کرونا ابتدا در تهران و سپس به استان‌ها و شهرستان‌ها منتقل  و مقرر شد که  تعطیلی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی در ۲۶ شهرستان‌ بر عهده فرمانداری‌ها به عنوان نماینده استانداری سپرده شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲