تاریخ انتشاريکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۴۴۰۳۶۲
در این برهه که کارگران دلشان به این دفترچه ها خوش بود به بهانه اینکه به تدریج دفترچه‌ها از سیستم حذف شود از تعداد برگ‌های آن کاسته و بر مشکلات کارگران در این اوضاع گرانی بازار و روزگار مصیب‌بار کرونایی افزوده شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازحمزه مشایخی فعال اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد و عضو جامعه کارگری طی یادداشتی آورده است اول به این نکته اشاره کنیم که مقام معظم رهبری سال ۹۹ را سال جهش تولید نامگذاری کردند و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.
این چرخه و جهش تولید باید به دست کارگران زحمت کش انجام گیرد و اکثر این کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
اما با شروع فصل سرما و در گرماگرم جولان ویروس کرونا با توجه به اینکه کارگران اول برای زنده ماندن تولید و سپس تامین مایحتاج خود لازم است بر سر کار حاضر شوند و هر لحظه ممکن است به این بیماری خطرناک دچار شوند و ویروس را برای خانواده خود به ارمغان ببرند برای معالجه‌ و مراجعت به پزشکان تنها دلخوشی آنها وجود همین دفترچه های تامین اجتماعی است.
متاسفانه در این دوران که کارگران دلشان به این دفترچه ها خوش بود به بهانه اینکه به تدریج دفترچه‌ها از سیستم حذف شود از تعداد برگ‌های آن کاسته و بر مشکلات کارگران در این اوضاع گرانی بازار و روزگار مصیب‌بار کرونایی افزوده شد.
آیا تدبیری در این روزهای سخت نبود که ۱۵ برگ دفترچه را می‌گذاشتند و هر گاه تصمیم بر حذف داشتند کار را یکسره می‌کردند تا شوک بر کارگر وارد نشود؟.
آیا در این برهه از زمان راهکار درستی است که مسئولان تامین اجتماعی در پیش گرفته‌اند، برای سرمایه‌هایی که حقوقشان و حتی بیمه آنها بستگی به کار کردنشان دارد؟ اما آخر کلام، سرمایه هر مملکت نیروی انسانی آن است پس به این سرمایه‌ها در روزهای سخت کرونایی و مقابله با مقاصد شوم دشمن در جنگ اقتصادی و برای کمک به جهش تولید احترام بگذاریم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴