تاریخ انتشاريکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۴۰۳۰۶
رئیس پلیس نیجریه دستور فوری بسیج تمامی نیروها را برای کنترل خشونت‌های خیابانی در این کشور به دنبال اعتراضات علیه رفتارهای خشن پلیس صادر کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری رویترز، این ناآرامی‌ها که از ۱۹۹۹ بی سابقه بوده جدی‌ترین بحران سیاسی برای محمدو بوهاری، رئیس جمهوری نیجریه محسوب می‌شود. منع آمد و شد در روزهای اخیر وضع شده که در نتیجه خشونت و غارت بخش‌هایی از این کشور است.
خشونت به ویژه در لاگوس، پایتخت تجاری این کشور آفریقایی پس از اعتراضاتی که با دخالت خشونت آمیز پلیس همراه بود، رو به افزایش است. در جریان این اعتراضات به سوی معترضان شلیک شد که شاهدان، سربازان ارتش نیجریه را مقصر می‌دانند.
عفو بین الملل گفته که سربازان و پلیس نیجریه دست کم ۱۲ تن را در جریان این اعتراضات کشته‌اند اما پلیس و ارتش این مساله را رد می‌کنند.
در چندین ایالت از جمله در جنوب نیجریه منع آمد و شد وضع شده است تا مقام ها بتوانند با این اعتراضات مقابله کنند.
فرماندار ایالت پلاتو گفته است: غارت در بسیاری از مکان‌ها رخ داده و تهدیدی علیه صلح و امنیت این ایالت است.
نیروی پلیس نیجریه گفته که محمد آدامو، بازرس کل دستور داده تا تمامی نیروها و تجهیزات برای پایان دادن به این خشونت، غارت و تخریب اموال عمومی از سوی جنایتکاران که خودشان را معترض جا می‌زنند، بسیج شود.
در جریان تماس تلفنی بین بوهاری و روسای جمهوری سابق نیجریه، وی گفت که ۵۱ غیرنظامی در نتیجه اقدامات خشن هفته‌های اخیر کشته و ۳۷ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.
ناآرامی‌ها در بخش هایی از نیجریه پس از آن شکل گرفت که به سوی معترضانی که در اعتراض به منع آمد و شد سه شنبه گذشته جمع شده بودند، شلیک شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴