تاریخ انتشارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۴۴۰۲۴۸
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در نیمه اول سال جاری با اجرای ماده ۱۰۵ قانون کار چهار شرکت و 20 تونل استخراج را به علت عدم رعایت موازین قانونی و شرایط بسیار نا ایمن محیط کار تعطیل شدند.
۰
plusresetminus
4 شرکت و 20 تونل استخراج معادن ناایمن در مازندران تعطیل شدند
به گزارش بلاغ، کامران اصغری در بازدید از تونل‌های اصلی شماره 124 و 127 بازدید و وضعیت گاز سنجی، هواسازی و دیگر نکات ایمنی معدن زغالسنگ واقع در منطقه فیروزجاه بندپی شرقی شهرستان بابل اظهار کرد: به منظور پیشگیری از حوادث ناشی از کار و در راستای تحقق برنامه راهبردی اداره کل بازرسی کار وزارت متبوع با عنوان کاهش حوادث در معادن بازدید از معادن زغال سنگ با حضور بازرسان کار انجام می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: معادن زغالسنگ با توجه به ریسک بالای موجود به واسطه ماهیت کار همواره مورد توجه ویژه جهت پایش ایمنی از طریق بازدید های هدفمند قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: شیوع ویروس کرونا هم دلیلی بر عدم تشدید بازرسی‌ها نشده است.

اصغری توجه به بحث آموزش در راستای افزایش آگاهی ایمنی کارگران و کارفرمایان را ضروری دانست و گفت: تا چندین سال گذشته میزان آگاهی ایمنی به حدی پایین بود که حتی اطلاع از حداقل‌ها نیز احساس نمی شد.

وی ادامه داد: ولی در سالهای اخیر با ارائه آموزش های تخصصی در تمام استان شاهد افزایش آگاهی ایمنی در جامعه هدف هستیم و این مهم هر ساله با زحمات بازرسان کار بهبود می یابد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: اکثر حوادث ناشی از کاری که در استان اتفاق می افتد ناشی از بی توجهی به شرایط نا ایمن است واگر نه کسی در این برهه از زمان نمی‌تواند ادعا کند که اطلاعی از ایمنی کار ندارد.

اصغری تصریح کرد: در معادن نیز با استقرار مسئول ایمنی هم بدنبال بررسی و ثبت روزانه وضعیت ایمنی در کارگاه ها هستیم و هم آموزش را پیگیری خواهیم کرد.

این مسئول بیان کرد: در 6 ماهه اول سال جاری با تشدید بازرسی‌ها 90 مورد بازرسی از معادن داشته ایم که در این شرایط کرونایی بسی جای تقدیر از بازرسان کار دارد.

وی با تأکید بر عزم راسخ این اداره کل در راستای ارتقاء ایمنی معادن خاطرنشان کرد: در نیمه اول سال جاری با اجرای ماده ۱۰۵ قانون کار چهار شرکت و 20 تونل استخراج را به علت عدم رعایت موازین قانونی و شرایط بسیار نا ایمن محیط کار تعطیل شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲