تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۴۳۹۸۱۲
فعالان دانشجویی تایلند امروز (چهارشنبه) در تلاش برای لغو وضعیت فوق‌العاده‌ای که دولت تایلند به منظور کنترل اعتراضات ضد دولتی وضع کرده است، راهی دادگاه شدند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعتراضات روزانه جنبش معترضان با درخواست استعفای پرایوت چان-اوچا، نخست‌وزیر و رهبر سابق خونتای تایلند ادامه دارد. معترضان همچنین خواستار یک قانون اساسی دموکراتیک‌تر و اصلاحاتی در سلطنت هستند.
با وجود آنکه بسیاری از رهبران جنبش اعتراضی تایلند در بازداشت به سر می‌برند و ممنوعیت‌های حالت فوق‌العاده تجمع بیش از چهار نفر را منع می‌کند، معترضان امروز برای هشتمین روز متوالی تجمع اعتراضی برگزار کردند.
حتی سرکوب خشونت‌بار تجمع روز جمعه به دست پلیس ضد شورش و با توسل به آب پرفشار در بانکوک هم نتوانست معترضان را متوقف کند و تعداد آنها هر روز بیشتر می‌شود. از روز جمعه درگیری مستقیم میان پلیس با معترضان صورت نگرفته است و در عوض نیروهای امنیتی تلاش دارند با بستن مسیرهای ارتباطی پرتردد و جلوگیری از فعالیت‌های آنلاین معترضان اجازه تجمع ندهند.
شش دانشجویی که امروز به دادگاه مدنی بانکوک آمدند، از پرایوث، معاون او و رئیس پلیس ملی تایلند شکایت دارند. آنها می‌خواهند که دادگاه موقتا وضعیت فوق‌العاده را لغو کند تا بعدا یک تصمیم‌ حقوقی درباره قانونی‌ بودن یا نبودن آن گرفته شود.
این دانشجویان که درخواست‌هایشان را در رسانه‌ها به زبان تایلندی، آلمانی و انگلیسی منتشر کردند، معتقدند این حکم، حق قانونی برای تجمع را نقض کرده و حقوق و آزادی‌های مردم را بدون توجه به قانون اساسی "بیش از حد، ناعادلانه و بی‌شرمانه" زیر پای می‌گذارد.
دادگاه هنوز اقدامی در رابطه با درخواست آنها صورت نداده است اما ممکن است پنج‌شنبه درباره درخواست‌های مشابهی که سه‌شنبه از جانب حزب اپوزیسیون ارائه شد، حکم دهد.
در همین حال، دو تن از رهبران اعتراضات تایلند قرار بود امروز در دادگاه کیفری بانکوک به قید وثیقه آزاد شوند اما دادگاه با بیان اینکه "چنین اقدامی می‌تواند تهدیدی برای نظم عمومی باشد" از آزادی آنها امتناع کرد. یک فعال هم صبح امروز در ارتباط با اعتراضات روزهای گذشته بازداشت شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴