تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
کد مطلب : ۴۳۹۲۲۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: حدود 80 درصد ساحل استان مازندران آزادسازی شده است و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های دولتی و همکاری قوه قضاییه و نیروی انتظامی مابقی سواحل نیز آزاد شود.
۰
plusresetminus
پاسخ معاون استاندار به سوءاستفاده سرمایه‌گذارنماها از زمین‌های ساحلی/80 درصد سواحل مازندران آزاد شد
به گزارش بلاغ،حسن خیریانپور در حاشیه برنامه نمادین مازندران پاک و جمع‌آوری زباله از ساحل چپکرود شهرستان جویبار در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: امروز در ۲۲ شهرستان استان به‌صورت هم‌زمان برنامه پاک‌سازی به‌صورت نمادین با همکاری تشکل‌ها، سمن‌های مردمی، دانش‌آموزان و محیط‌زیست انجام‌شده است.
 
وی بابیان اینکه استان مازندران به‌نوعی متعلق به همه کشور است اظهار کرد: مازندران از دو موهبت الهی دریا و جنگل برخوردار است و نظافت و نگهداری این دو نعمت وظیفه همه مردم کشور است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از آزادسازی 80 درصد از سواحل مازندران خبر داد و گفت: حدود 80 درصد ساحل استان مازندران آزادسازی شده است و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های دولتی و همکاری قوه قضاییه و نیروی انتظامی مابقی سواحل نیز آزاد شود.
 
خیریانپور گردشگری را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های اقتصادی استان دانست و افزود: ۱۶۵ نقطه مازندران جهت راه‌اندازی اسکله‌های چندمنظوره در کنار ساحل دریای خزر مشخص‌شده است که از این تعداد مجوز 60 نقطه از سازمان بنادر و کشتیرانی صادرشده است که قطعاً می‌تواند یک تحول بسیار خوبی را در زمینه گردشگری دریایی ایجاد کند.
 
وی بوم گردی را یکی دیگر از ظرفیت‌های گردشگری مازندران عنوان کرد و گفت: 2 هزار واحد در استان مازندران امسال برای ایجاد بومگردی هدف‌گذاری شده است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بابیان اینکه 17 هزار هکتار آب‌بندان در مازندران وجود دارد اظهار کرد: 830 آب‌بندان در مازندران کارکرد چندمنظوره دارند که تأمین آب کشاورزی، پرورش ماهی و ایجاد زمینه‌های گردشگری ازجمله آن‌ها است.
 
خیریانپور از انتخاب شهر ساری به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو خبر داد و گفت: یکی از فرصت‌های پیش روی استان برای توسعه گردشگری انتخاب شهر ساری به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورها عضو اکو در سال ۲۰۲۲ است که برنامه‌ریزی در این زمینه با اداره میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداران شروع شد تا بتوانیم از این طریق برای تقویت ظرفیت گردشگری مازندران استفاده بهینه‌ای صورت گیرد.
 
وی در پاسخ به این سؤال که خبرنگار بلاغ که برخی از سرمایه‌گذارنماها از زمین‌های ساحلی سوءاستفاده می‌کنند اظهار کرد: زمین‌ها به‌صورت قطعی واگذار نمی‌شود و اگر افرادی به هر بهانه‌ای زمین را تحویل بگیرند و اقدام مؤثری انجام ندهند دستگاه مربوطه به این افراد اخطار خواهند داد و برخورد صورت خواهد گرفت.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران افزود: در شهرک‌های صنعتی نیز  همین روال در حال انجام است و برخی افراد که در شهرک‌ها زمین می‌گرفتند و گاهاً خریدوفروش نیز انجام می‌دادند ولی اقدام عملی برای احداث کارخانه صورت نمی‌دادند اخطار داده‌شده است و در یک فرصت سه‌ماهه اگر اقدام عملی برای احداث کارخانه صورت نگیرد زمین پس گرفته خواهد شد.
 
خیریانپور بابیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری سه راهبرد تعریف کردیم گفت: نیازسنجی، استقرار سنجی و اهلیت سنجی سه راهبرد اصلی است که برای سرمایه‌گذاری در استان مازندران مشخص‌شده است.  
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴