عشق به خدمت جا و مکان نمی‌شناسد؛

جهادگران اردوهای جهادی را به زندان‌ها بردند

تاریخ انتشارجمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۴۳۹۰۱۰
برای نخستین‌بار در مازندران قرارگاه جهادی امام رضا(ع) آمل به همراه کادر درمانی در زندان این شهرستان حضور یافته و به درمان و مداوای سلامت زندانیان پرداختند.
۰
plusresetminus
جهادگران اردوهای جهادی را به زندان‌ها بردند
به گزارش بلاغ، آمل بعنوان پایلوت ارائه اردوی جهادی سلامت برای زندانیان در مازندران انتخاب شد.

 به مناسبت اربعین حسینی برای نخستین‌بار در مازندران قرارگاه جهادی امام رضا(ع) آمل به همراه کادر درمانی در زندان این شهرستان حضور یافته و به درمان و مداوای سلامت زندانیان پرداختند.

رضا دهقان مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) مازندران در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به فعالیت جهادگران در زندن آمل گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان خدمت رسانی به زائران سیدشهدا در ایام اربعین فراهم نبوده است، اردوهای سلامت را در ندامتگاه و زندان ها مستقر کردیم .

وی با بیان اینکه امل بعنوان پایلوت ارائه خدمات جهادی انتخاب شد، عنوان کرد: متخصصان داخلی، عفونی و تیم دندان پزشکی در این زندان مستقر شدند و به ارائه خدمات به زندانیان برای بهتر شدن وضعیت سلامتی این زندانیان فعالیت می کنند.
مسئول قرارگاه جهادی امام رضا ع مازندران تصریح کرد: در فعالیت های جبادی مانند خورشید باید عمل کرد، خورشید زمانی که طلوع می کند به همه جا می تابد و انرژیی اش در تمام سطح زمین فراگیر است، افراد را جدا نمی کند که ایا این انسان خوبی است یا نه، در حوزه جهادی با همین بینش باید کار کنیم.

وی فعالیت هی گرووه جهادی امام رضا را به حوزه سلامت منحصر ندانست و اظهار کرد: فقط در بحث سلامت محدود نخواهیم شد، در زمینه توانمندی زندانیان و اشتغال زایی خانواده زندانیان، هم برنامه های داریم که در آینده به اجرا خواهیم گذاشت.

ابوالفضل قویدل مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) آمل در ادامه تصریح کرد: با تاکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی به وضعیت زندانیان برای نخستین بار در مازندران این گروه جهادی اقدام به پیگیری و رصد زندانیان کردند.

وی از پزشکان گروه های جهادی تشکر کرد و افزود: با وجود بیماری کرونا از شهرهها و استان های مختلف به اینجا آمدند تا برای بهبودی سلامت زندانیان خدمتی ارائه کنند.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا ع آمل از فعالیت این گروه جهادی در زنان امل بیان کرد: متخصص داخلی، عمومی، متخصص زنان، روانشناس، مشاور، تیم دندان پزشکی حضور دارند.

مدیرکل زندان‌های مازندران نیز با اشاره به تاکیدات رهبری بر کمک به اقشار ضعیف جامعه گفت: براساس منبیات مقام معظم رهبری و لطف و عنایتی ایشان، گروهای جهادی فعالیت های خوبی در حوزه های مختلف به اقشار پایین جامعه انجام می دهند، که یکی  از این اقشار زندانیان و خانوادههای آنان هستند که به حمایت نیاز دارند.

علی استادی با بیان فعالیت های گروه جهادی امام رضا در زندان ها عنوان کرد: کارهای دندان پزشکی، ویزیت و فعالیت های پزشکی انجام می شود که خوشبتانه اتفاق خوبی است که تداوم خواهد داشت.

مدیرکل زندان‌های مازندران تصریح کرد : در تخصص های و حوزه های مختلف پزشکی اعم از روانشناسی، مشاوره و.. در حوزه  تبلیغ دینی، فعالیت های هنری و کارهای که می توانند در سطح زندان انجام دهند، اعلام آمادگی کردند با تفاهم نامه ای با گروه جهادی امضا خواهد شد، که امیدواریم  نتایج خوبی داشته باشد و شاهد رشد و توسعه این قشر از جامعه باشیم و همچنین منبیات مقام معظم رهبری که حمایت از اقشار ضعیف جامعه تاکید زیادی کردند جامعه عمل بپوشانیم.

وی از ثبت نام 350 نفر از زندانیان در این طرح خبر داد و افزود:  در موارد و تخصص های مختلف  ثبت نام کردند که 85 نفر ویزیت شدند و بقیه نیز در حال ویزیت و انجام خدمات پزشکی و بهداشتی هستند.

استادی از جهادگران گروه جهادی امام رضا تشکر کرد و یادآور شد: در سطح زندان های استان فعالیت های جهادی در جهت رفاه حال زندانیان اجام خواهد شدکه باید از جهادگران و کسانی که در یان راه زحمت می کشند تشکر کرد، امروز گروه جهادی امام رضا روز خوبی را برای زندانیان رقم زد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴