تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۳۸۹۸۴
مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با اعلام مراجعه، درمان یا قرنطینه بیش از 20 هزار نفر در قالب بیش از هفت هزار خانواده در نکا، گفت: بیش از ۸۰۰ نفر در ۲ بیمارستان بستری شدند، ۱۱۰ نفر به خاطر نداشتن icu در شهرستان اعزام شدند، بیش از پنج هزار نفر سی‌تی اسکن شدند، بیش از هفت هزار نفر به آزمایشگاه‌ها مراجعه داشتند.
۰
plusresetminus
درگیری بیش از 7  هزار خانواده با کرونا در نکا/ بیش از ۸۰۰ نفر از ابتدای کرونا در بیمارستان‌های نکا بستری شدند
به گزارش بلاغ، علیرضا خانجانی در جمع مدیران شهرستان نکا با اشاره به   اینکه کرونا از اسفند سال گذشته همه دنیا را درگیر کرده و این شهرستان نیز از این آمار مستثنا نبوده، اظهار کرد: در این مدت ۲۰ هزار و ۷۱۳ نفر در قالب هفت هزار و ۲۳۴ خانوار به شکل سرپایی مراجعه کرده، درمان شده یا قرنطینه شده‌اند.

وی افزود: بر اساس شیوه‌نامه در دوران قرنطینه که ۱۴ روز است، ۶ بار ارتباط برقرار کردیم تا روند درمان را پیگیری کنیم، بیش از ۸۰۰ نفر در ۲ بیمارستان بستری شدند، ۱۱۰ نفر به خاطر نداشتن icu اعزام شدند، بیش از پنج هزار نفر سی‌تی اسکن شدند، بیش از هفت هزار نفر به آزمایشگاه‌ها مراجعه داشتند، بیش از ۶ هزار مورد به مشاوره روانشناسی مراجعه داشته و بیش از چهار هزار مورد بازدید بهداشت محیط از اصناف و محیط و صنایع داشتیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با بیان اینکه تمام شهرستان برای بیماریابی، سه بار مورد ارزیابی قرار گرفتند، اذعان کرد: در کنار حجم عظیم فعالیت‌های روز های کرونایی، فعالیت‌های روزانه ما مانند واکسیناسیون کودکان، کنترل مادران باردار، کنترل اصناف و صنایع تعطیل نشد.
این مسئول با تأکید بر این که اگر توکل و توسل به خدا و ائمه و تلاش و پشتکار کادر درمان و  همه مردم نبود از موج‌های کرونا با کمترین خسارت عبور نمی‌کردیم خاطرنشان کرد: بر اساس شواهد و مستندات یکی از بهترین شهرستان‌های استان در مهار و پیشگیری ویروس کرونا بودیم که با کمترین خسارت و تلفات در دو مرحله این بیماری را مهار کرده و الان در مرحله هشدار قرار داریم.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ نفر در قرنطینه خانگی هستند که با کوچکترین غفلت توانایی آلوده کردن ده‌ها و یا صدها نفر از مردم را خواهند داشت‌.

خانجانی با بیان این که شهرستان نکا از لحاظ زیرساخت از وضعیت متوسط رو به پایینی برخوردار است تصریح کرد: باوجود همه محدودیدت‌ها و جنگ اقتصادی که با آن درگیر هستیم بیش از هفت هزار متر به زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان اضافه شد و پروژه‌هایی که با تفاهم‌نامه وزارت بهداشت، استانداری مازندران و دانشگاه علوم پزشکی مازندران بوده اجرا شد.

وی افزود : کلینیک تخصصی و فوق تخصصی طوبی، مراکز خدمات جامع سلامت روستاهای اطرب، کمیشان و چلمردی، مرکز شماره سه شهری، قسمت اداری بیمارستان امام حسین(ع)، پنج خانه بهداشت، انبار دارویی و سالن اجتماعات از پروژه‌هایی بود که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

دبیر کمیته مقابله با کرونا شهرستان نکا با بیان اینکه در حال حاضر هشت هزار متر فضا در حال ساخت وجود دارد اذعان کرد:  مهم‌ترین این فضاها فاز دوم بیمارستان امام حسین(ع)، مرکز شماره دو شهری و آزمایشگاه جامع شهرستان است که نماینده و فرماندار در حال پیگیری برای جذب بودجه و اعتبار برای این دو مکان هستند.

این مسئول اضافه کرد: در دیدارهایی که دکتر جان بابایی با وزیر بهداشت داشتند قول ارتقای دستگاه سی تی اسکن را گرفتند که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به ساخت فاز دوم بیمارستان بوعلی گفت: این بنا با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در ۳۰ ماه اجرایی خواهد شد که ما را به استانداردهای حداقلی نزدیک خواهد کرد.

خانجانی تأکید کرد: پروژه مرکز جامع سلامت روستایی روستای درویشخلک که در حال حاضر دو میلیارد تومان اعتبار صرف آن شده و پروژه مجمع خیّرساز در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ضمن تشکر از مجمع خیرین سلامت شهرستان افزود: از محدود شهرستان‌هایی هستیم که سه مرکز جامع خدمات سلامت روستایی و شهری در حال ساخت داریم، بیش از ۶ هزار متر زمین برای پروژه‌های بهداشت و درمانی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ اهدا شد و کمک‌های میلیاردی در این حوزه به ویژه سه میلیارد در حوزه کرونا داشتیم‌.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با گرامیداشت یاد و خاطره سه شهید مدافع سلامت شهرستان بیان کرد: ما و کادر درمان تا آخر و شکست این ویروس پای کار ایستاده‌ایم و از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم کرد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴