تاریخ انتشارجمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۴۳۸۷۷۳
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای توسعه باید دقیق باشد، گفت: در سطح ملی و در مجلس باید قانون‌گذاری را به گونه‌ای اعمال کنیم که ارزش پول ملی حفظ شود.
۰
plusresetminus
نوشته شدن برنامه ششم بدون توجه به ظرفیت‌های کشور/ مهم‌ترین سیاست مجلس امیدآفرینی است
به گزارش بلاغ، محمدباقر قالیباف صبح امروز در جلسه بررسی مسائل استان مازندران که با حضور اعضای مجمع نمایندگان مازندران و  مسئولان استانی در بابلسر برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز موظف هستیم که حرف مردم را بزنیم و برای حل مشکل مردم ورود پیدا کنیم، اظهار کرد: مازندران ظرفیت‌های مناسبی دارد ولی باید بپذیریم که مردم مشکلات جدی در این استان دارند.

وی بیان کرد: کشاورزی و گردشگری مزیت بزرگ استان مازندران و باید برای این حوزه‌ها به خوبی چاره‌اندیشی کنیم، ما دولت و قوه مجریه نیستیم، مجلس شورای اسلامی باید ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری‌ها را به درستی انجام دهد و پایه‌های حکمرانی درست همراه با نظارت را انجام دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از دخالت در کار اجرایی باید پرهیز کنیم، ادامه داد: برای قوه مجریه قانون تعریف دارد و متولیان امر باید به مجلس و نمایندگان پاسخگو باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد به مشارکت مردم نیاز داریم، اولا نیازمند به یک انسجام مدیریتی هستیم که باید به صورت دقیق به آن توجه داشته باشیم، همچنین نیازمند به تفکیک ماموریت و برنامه‌ها در سطوح مختلف هستیم.

قالیباف اضافه کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین کاری که مجلس یازدهم به عنوان مجلس انقلابی انجام می‌دهد امیدآفرینی است که در برنامه پنج ساله باید به گونه‌ای کار را انجام دهیم که از ظرفیت مردمی در اجرای برنامه‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برنامۀ هفتم توسعه را در سه سطح عملیاتی خواهیم نوشت نه بر اساس آمال و آرزوها گفت: برنامه ششم واقعا عملیاتی نوشته نشده ‌و بیشتر آرزو‌نویسی بدون توجه به ظرفیت‌ها بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برنامه هفتم باید عملیاتی باشد باید ماموریت‌ها و برنامه‌هایمان را در سه سطح تقسیم کنیم: سطوح ملی، منطقه‌ای و محلی.

قالیباف با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای توسعه باید دقیق باشد، در سطح ملی و در مجلس باید قانون‌گذاری را به گونه‌ای اعمال کنیم که ارزش پول ملی حفظ شود، دولت ارزش پول ملی را رها کرده و در کنار آن به عنوان نمونه می‌خواهد موضوع زباله مازندران را حل کند که این موضوع را هم نمی‌تواند حل کند، وقتی ارزش پول ملی کاهش پیدا کند آیا می‌شود که تحول در کشور ایجاد کرد، شرط تحول در اقتصاد ثبات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه همۀ فرصت‌های ما دارند به تهدید تبدیل می‌شوند، افزود: گردشگری که فرصت استان مازندران است با سوء‌مدیریت به تهدید تبدیل شده است. وظیفۀ اجرایی بر عهدۀ دولت است. ما در مجلس باید ریل‌گذاری کنیم، زمینه‌های قانونی پیشرفت را فراهم کنیم و بعد بایستیم و بر اجرای درست آنها نظارت کنیم.

قالیباف با بیان اینکه مشخص است افرادی که در مازندران ویلا می‌سازند باید مالیات متفاوتی نسبت به ساکنان بدهند، ادامه داد: عده‌ای هم در حوزۀ اقتصادی رانت‌خواری می‌کنند هم بدون پرداخت هزینه از همۀ امکانات تفریحی کشور استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه گردشگری در مازندران نباید برای مردم بومی به تهدید تبدیل شود، تاکید کرد: مردم باید از گردشگری نفع ببرند و این نیازمند توجه دولت و قانونگذاری بالادستی در مجلس است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴