تاریخ انتشارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۴۳۸۴۸۰
از آنجا که به خاطر مشکل در مکانیزم پرداخت هندی‌های صادرات برنج باسماتی به ایران را متوقف کرده‌اند، ایران برای تامین نیاز خود به سمت پاکستانی‌ها رفته است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازگرینمارت، به خاطر مشکل در مکانیزم پرداخت پول برنج وارداتی ایران، طرف هندی صادرات برنج به ایران را متوقف کرده است. حالا ایران برای خرید برنج به سمت پاکستانی‌ها رفته است. 
گزارشات حاکی از آن است که ایران موقتا به سمت خرید برنج پاکستانی روی آورده و همین امر هندی‌ها را به شدت نگران کرده است. 
وینود کائول، مدیرعامل انجمن صادرکنندگان برنج هند می‌گوید: این روند تا زمانی که هند بتواند صادرات برنج خود به ایران را از سر گیرد و تعهدات مالی تسویه شود ادامه خواهد یافت. 
وی تاکید کرد: حضور بلندمدت پاکستانی‌ها در ایران می‌تواند برای هند مشکل‌زا باشد چراکه همه ساله تهران 34 درصد برنج صادراتی باسماتی را به خود اختصاص می‌دهد. 
وی همچنین گفت: با توجه به آنکه پیش بینی می‌شود تولید برنج باسماتی هند طی سال جاری رشد قابل توجهی داشته باشد، روند صادرات به ایران باید هر چه زودتر از سر گرفته شود. تحریم‌های مالی آمریکا علیه ایران روند پرداخت پول برنج وارداتی از هند توسط ایران را مختل کرده است البته وزارت صنعت و بازرگانی هند می‌گوید در تلاش است تا یک خط محدود اعتباری از طریق اگزیم بانک این کشور به ایران اختصاص دهد. 
هند و ایران هم اکنون در حال بررسی موضوع مبادله کالا به کالا هستند و ایران گفته در ازای واردات برنج،‌ دارو و شکر آماده است به این کشور کود کشاورزی صادر کند. هندی‌ها اما می‌گویند با توجه به آنکه واردات نفت ایران را متوقف کرده‌اند، تحویل گرفتن کود کشاورزی بجای برنج، شکر و دارو از نظر اقتصادی برای آنها به صرفه نیست. 
آمارها حاکی از آن است که ایران سالانه 1.3 میلیون تن برنج از هند وارد می‌کند که این میزان طی سال جاری 20 درصد کاهش یافته است. صادرکنندگان هندی به خاطر آنکه پول برنج صادراتی خود را دریافت نکرده‌اند، تحویل باسماتی به ایران را متوقف کرده‌اند. 
پیش بینی‌ها حاکی از آن است که هند طی سال جاری 8 میلیون تن برنج باسماتی تولید خواهد کرد و در نهایت مجبور است برای این حجم تولید خود در بازار جهانی مشتری پیدا کند. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲