تاریخ انتشارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۴۳۸۴۷۶
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی که از طریق ویدئو کنفرانس در مجمع عمومی سازمان ملل منتشر شد، بر ایستادگی مردم فلسطین مقابل اشغالگری تأکید کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز (جمعه) در سخنانی خطاب به رهبران کشورهای جهان در مجمع عمومی سازمان ملل، سؤال کرد که بحران فلسطین تا کی باید بدون یک راه‌حل عادلانه و تضمین شده، باقی بماند؟
به نوشته الجزیره، محمود عباس تأکید کرد که مردم فلسطین علی‌رغم تمامی مشکلات و سختی‌ها، هرگز تسلیم نخواهند شد و بدون تردید در نهایت پیروز می‌شوند.
او که بعنوان رئیس سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) سخن می‌گفت، از سازمان ملل و کمیته چهارجانبه خواست تا به طور واقعی وارد روند صلح شوند و در ادامه خواستار کنفرانس «صلح واقعی» در ابتدای سال آتی میلادی شد.
محمود عباس همچنین گفت که تشکیلات خودگردان به ابتکار صلح عربی (۲۰۰۲) پایبند است اما دولت اشغالگر به هیچ کدام از تعهداتش التزام ندارد و اکنون نیز در حال از بین بردن آخرین فرصت‌های صلح است.
او در این خصوص به طرح موسوم به «معامله قرن» اشاره کرد و گفت که طبق این طرح قرار است ۳۳ درصد اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری مصادره شود.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را نیز بر خلاف ابتکار صلح عربی در سال ۲۰۰۲ دانست و گفت که سازمان آزادیبخش فلسطین به هیچ کس اجازه نداده است که به جای مردم فلسطین سخن بگوید.
محمود عباس با اشاره به گفت‌و‌گوهای میان فتح و حماس، از آمادگی تشکیلات خودگردان برای برگزاری انتخابات ریاستی و پارلمانی با مشارکت تمامی گروههای فلسطینی خبر داد.
ساعتی پیش نیز «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که حماس و فتح احساس مشترکی در خصوص تهدیدات دارند و به سمت همگرایی پیش می‌روند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲