تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۴۳۸۲۸۷
مدیر اجرایی جشنواره فیلم مقاومت در چهارمحال و بختیاری گفت: 50 اثر در بخش‌های فیلم بلند، مستند، نماهنگ، پویانمایی، فیلمنامه و فیلم کوتاه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازجمالدین خدابخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در شهرکرد با اشاره به اینکه بزرگترین مشکلی که فیلم‌سازان با آن روبه‌رو هستند مشکلات مالی است، گفت: عدم حمایت مالی از فیلم‌ساز عامل کاهش آثار ارسالی به جشنواره مقاومت است.
مدیر اجرایی جشنواره فیلم مقاومت در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در دوره‌های گذشته فیلم‌سازان با هزینه‌های شخصی فیلم تولید می‌کردند اما امسال با توجه با شرایط اقتصادی امکان ساخت اثر وجود ندارد و همین موضوع سبب کاهش چشمگیر آثار ارسالی شده است.
وی ادامه داد: اگر از فیلم‌سازان حمایت نشود امکان ساخت فیلم وجود ندارد اما در صورت حمایت ما در استان فیلم‌سازان موفقی داریم.
خدابخشی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار بخش تولیدات شهرستانی در جشنواره مقاومت گنجانده شده است، افزود: در سال‌های گذشته این تولیدات چندان دیده نمی‌شد همین موضوع سبب شده است امسال فیلم‌سازان انگیزه بیشتری برای تولید داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه بخش فیلم‌سازان بسیجی امسال به جشنواره اضافه شده است، اضافه کرد: این بخش مختص نیروهای مسلح و بسیجی است.
مدیر اجرایی جشنواره فیلم مقاومت در چهارمحال و بختیاری گفت: فراخوان شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت خردادماه امسال آغاز شد و 12 شهریورماه جاری آخرین مهلت ارسال آثار بود.
وی عنوان کرد: آئین اختتامیه مرحله استانی جشنواره فیلم مقاومت با معرفی نفرات برتر در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.
خدابخشی با اشاره به اینکه 50 اثر در بخش‌های فیلم بلند، مستند، نماهنگ، پویانمایی، فیلمنامه و فیلم کوتاه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، افزود: در هر بخش سه نفر به عنوان نامزد دریافت بهترین اثر انتخاب شده است و نفرات برتر مرحله استانی به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.
وی اضافه کرد: در بخش مستند، آوای دستان به تهیه‌کنندگی و کارگردانی یزدان کیانی، عبور از اروند به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید امیر موسویان و  آن قاب سوگند به کارگردانی فرزاد زمانی و تهیه‌کنندگی علی شفیعی نامزدهای دریافت جایزه بهترین مستند استان هستند.
مدیر اجرایی جشنواره فیلم مقاومت در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در بخش فیلم داستانی کوتاه عبارتند از میرا به کارگردانی امیرحسین ریاحی، دا به کارگردانی فرشاد صالحی و در خانه بمانیم به کارگردانی داوود قدسی نامزدهای دریافت جایزه این بخش است.
وی گفت: نماهنگ انتقام سخت به کارگردانی و تهیه‌کنندگی عقیل عباسی، حریم حرم به تهیه‌کنندگی حسن مجیدی و کارگردانی سید جمال میرجعفری، کاروان نیمه شعبان به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سید مرتضی حسینی نامزدهای دریافت جایزه بخش نماهنگ هستند.
خدابخشی توضیح داد: فیلمنامه‌های نشانی به نویسندگی سیدمرتضی حسینی، مرز به نویسندگی هاجر آقایی و دزدان غیردریایی به نویسندگی امیرحسین ریاحی نامزدهای منتخب دریافت جایزه در بخش فیلمنامه این جشنواره هستند.
وی، مدافعان سلامت، جشنواره جشنواره‌ها و انتخاب استانی بخش فیلم‌سازان بسیجی و نشان رسول را از بخش‌های جشنواره بین‌المللی مقاومت در هفته دفاع مقدس برشمرد.
مدیر اجرایی جشنواره فیلم مقاومت در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین جشنواره بین‌المللی مقاومت یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های سینمای ایران و جهان، سیدالشهداء مقاومت، روایت قلم، نقد و پژوهش تحلیل و انتخاب برگزیدگان ملی فیلم‌سازان بسیجی برگزار می‌شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴