تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۳۸۰۸۸
رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان جاجرم گفت: ۲۲ دستگاه دوربین تله‌ای باهدف پایش و حفظ و حراست از گونه نادر یوزپلنگ ایرانی در نقاط مختلف میاندشت جاجرم نصب شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازروابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی، احمد صفرزاده اظهار کرد: باهدف پایش و حفظ و حراست از گونه نادر یوزپلنگ ایرانی و بررسی وضعیت گوشت‌خواران و علفخواران پناهگاه حیات‌وحش میاندشت و پارک ملی ضامن آهو تعداد ۲۲ دستگاه دوربین تله‌ای توسط انجمن یوزپلنگ ایرانی و اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی در نقاط مختلف میاندشت نصب شد.
رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان جاجرم افزود: این دوربین‌ها تا ۱۵ آذر سال جاری فعال خواهند بود و در پایان نتیجه پایش اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: طی فاز اول پایش یوزپلنگ ایرانی در میاندشت ۶ دستگاه دوربین تله‌ای نصب شد که از گونه‌های نادری ازجمله کارکال، گربه وحشی، کفتار، گرگ و آهوی ایرانی تصاویری به ثبت رسید.
منطقه حفاظت‌شده میاندشت جاجرم با گستره ۸۵ هزار هکتار، از امن‌ترین زیستگاه‌های یوز ایرانی است که در سال ۱۳۵۲ زیر حفاظت قرارگرفته است.
این منطقه پوشیده از دشت‌های وسیع با اقلیمی خشک، نیمه‌خشک و تراکم گیاهی نسبتاً مطلوب است و عبور کالشور از آن سبب شده تا این منطقه حتی در خشکسالی‌ها چندان مشکل کم‌آبی را احساس نکند.
پناهگاه حیات‌وحش میاندشت در شهرستان جاجرم یکی از قدیمی‌ترین مناطق چهارگانه کشور به شمار می‌رود که دارای یکی از غنی‌ترین و متراکم‌ترین گونه‌های جانوری در بین زیستگاه‌های استپی کشور است.
پناهگاه میاندشت با پارک ملی گلستان ۱۰۰ کیلومتر، با منطقه حفاظت‌شده قرخود در شهرستان مانه و سملقان ۸۰ کیلومتر، با منطقه حفاظت‌شده خار توران شاهرود ۷۵ کیلومتر و با منطقه حفاظت‌شده سالوک اسفراین ۳۰ کیلومتر فاصله دارد.  





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴