یادداشت؛

جای خالی جابر

تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۴۳۸۰۰۱
این روزها، سالروز وداع تلخ با یکی از متعهدترین اصحاب رسانه یعنی مرحوم جابر معافی مدیر فقید نمایندگی خبرگزاری فارس در مازندران است؛ سال‌های زیادی از فقدان حضور این فعال رسانه‌ای می‌گذرد و افسوس آن همچنان محسوس است.
۰
plusresetminus
جای خالی جابر
به گزارش بلاغ، این روزها، سالروز وداع تلخ با یکی از متعهدترین اصحاب رسانه یعنی مرحوم جابر معافی مدیر فقید نمایندگی خبرگزاری فارس در مازندران است.

با اینکه سال‌های زیادی از فقدان حضور این فعال رسانه‌ای می‌گذرد، اما هرگز خلاء حضور ایشان پر نشده و افسوس آن همچنان محسوس است.

جابر عزیز، علاوه بر شاخص‌های فردی مانند خوش خلقی، ادب، متانت، صبوری، تواضع، احترام به دیگران، جدیت، جامعیت، ظرفیت، امانت داری، اعتماد به نفس، صداقت، صراحت و صلابت و ده‌ها صفات ریز و درشت دیگر، شاخص‌های حرفه ای بسیار تأثیرگذاری داشت که در مجموع وی را متشخص و متمایز از دیگران می‌کرد.

رفتار اعتقادی در وظایف حرفه‌ای، ایمان به صحت کار خویش، تعهد اجتماعی، انضباط سازمانی، وجدان کاری، رعایت حرمت‌ها، شناخت خط قرمزها، ولایت‌مداری، پرهیز از دامن زدن به شایعات، رعایت انصاف، اخلاق مداری، ترجیح مصالح عمومی و منافع ملی بر منافع فردی، فعالیت تحقیق محور، پرهیز از انتقام‌جویی، پاک‌دستی، پرهیز از قلم به مزدی، وقت‌گذاری، توجه به بازتاب‌ها، مردمی بودن و اولویت حقوق مردم، توجه به مسائل مهم جامعه داخلی و جهانی، استکبار ستیزی و صهیونیسم ستیزی، ارزش گرایی، روحیه انقلابی، شجاعت حرفه‌ای، سماجت پیگیری و حمایت از نیروهای تحت امر در مأموریت های سخت و تهدیدپذ‌یر و سایر مختصات مدیریتی از اهم شاخص‌هایی بود که به وضوح در حرکات و سکنات مرحوم جابر قابل رؤیت بود.

پختگی همه جانبه جابر عزیز حتی زمانی که خیلی جوانتر بود، نشانه بارزی از تربیت خانوادگی و نیز تلاش و اهتمام شخصی ایشان بود که از ایشان در فضای مطبوعاتی، یک استثناء ساخته بود.

خوشنامی ماندگار مرحوم جابر می‌تواند برای یکایک فعالان رسانه‌ای اتفاق بیفتد و اتفاقا هدف اصلی پردازش به مرحوم جابر، کمک به تکثیر پیروان راهی است که او طی کرد، اما شرط رسیدن به جایگاه جابر، رسیدن به ایمان الهی او و قدرت عبور از منفعت طلبی‌ها و تهدیدپذیری‌هایی است که مقدمه انعطاف‌پذیری و نهایتا  سازش تساهلی و تسامحی با مافیاهای غیررسمی در لایه‌های ثروت و قدرت است.

یاد جابر عزیز را گرامی می‌داریم تا به همه هم‌سنگرانش تأکید کنیم که هر یک از مظاهر رسانه‌ای، یک سنگر محسوب شده و روحیه هر رسانه‌ای باید روحیه رزمندگان سنگرنشین و خط شکن و نیز رسالت خبرنگار باید حق نگاری تا مرز خون نگار شدن باشد.

امیدوارم که با الگو قرار گرفتن حق پیشگانی مانندمرحوم جابر معافی،  شاهد شکوفایی فزاینده جبهه رسانه ای جامعه ما بعنوان رکن چهارم دمکراسی و مردمسالاری دینی باشیم.

صادق‌علی رنجبر

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲