تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
کد مطلب : ۴۳۷۹۵۸
اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد ۱۴ مهر درباره برگزاری یا عدم برگزاری رقابت‌های جهانی بزرگسالان 2020 تصمیم‌گیری می‌کند.
۰
plusresetminus
ابهام در برگزاری مسابقات لیگ کشتی آزاد و فرنگی/ تکلیف مسابقات جهانی 14 مهرماه مشخص می‌شود

به گزارش بلاغ، اتحادیه جهانی کشتی روز گذشته رقابت‌های موثر در رنکینگ کشتی‌گیران برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو را اعلام کرد. بر این اساس رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹، رقابت‌های قاره‌ای ۲۰۲۰، تورنمنت متئو پلیکونه، قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ (امتیاز رنکینگ رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ تنها برای کشتی‌گیران چین، کره شمالی و ترکمنستان به‌دلیل اینکه نتوانستند در رقابت‌های آسیایی ۲۰۲۰ حاضر شوند، محاسبه خواهد شد)، قهرمانی اقیانوسیه ۲۰۲۱ و تورنمنت‌های پیت لاسینسکی، زیلکوفسکی و اوپن لهستان ۲۰۲۱ به عنوان رویدادهای موثر در رنکینگ کشتی‌گیران برای بازی‌های المپیک توکیو معرفی شدند.

اتحادیه جهانی کشتی همچنین اعلام کرد در تاریخ ۵ اکتبر(۱۴ مهر) درباره برگزاری یا عدم برگزاری رقابت‌های جوانان و بزرگسالان قهرمانی جهان تصمیم‌گیری خواهد کرد.اتحادیه جهانی درباره این موضوع از فدراسیون‌های ملی نیز نظرخواهی می‌کند.

ایران تاکنون در کشتی فرنگی توسط «علیرضا نجاتی» در وزن ۶۰ کیلوگرم، «محمدعلی گرایی» در وزن ۷۷ کیلوگرم و «امیر قاسمی منجزی» در وزن ۱۳۰ کیلوگرم و در کشتی آزاد توسط «رضا اطری» در وزن ۵۷ کیلوگرم، «حسن یزدانی» در وزن ۸۶ کیلوگرم و یدالله محبی در سنگین وزن موفق به کسب ۶ سهمیه از ۱۲ سهمیه ممکن شده است.

انتشار این خبر در شرایطی است که به نظر می‌رسد کشورهایی چون روسیه موافق برگزاری رقابت‌های جهانی بوده ولی برخی قدرت‌های دیگر چون ایران مخالف انجام این مسابقات هستند. پیش از این نیز محمد بنا سرمربی تیم ملی در گفت‌و‌گویی عنوان داشته بود: «احتمال می‌دهم که مسابقات جهانی 2020 برگزار نشود. اگر هم برگزار شود خیلی از تیم‌های دنیا شاید به خاطر کرونا انصراف دهند. با این حال امیدوارم که برگزار شود اما شرایط دنیا همه به یک صورت و یک شکل هست. می‌گویند ترکیه تمرینش را شروع کرده یا گرجستان و ارمنستان مسابقه گذاشته‌اند. بچه‌های ما هم که گزینه تیم ملی هستند تمرین می‌کنند. هرچند تمرین انفرادی هرگز تمرین اردویی نمی‌شود اما بدنشان شکلی است که می‌شود با مدت کوتاهِ تمرین اردویی، در جهانی آبروداری کرد.»

ابهام در برگزاری مسابقات لیگ
این روزها ابهام در برگزاری رقابت‌ها، تنها مختص مسابقات جهانی نیست. برای برگزاری رقابت‌های لیگ نیز اما و اگرها فراوانی مطرح شده است. پس از پیگیری‌های مستمر علیرضا دبیر رئیس‌فدراسیون کشتی و دیدار وی با وزیر بهداشت، سرانجام مجوز برگزاری لیگ در تاریخ ۱۷ شهریور صادر شد.

اما چند روز پس از صدور این مجوز، مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا از آغاز موج سوم کرونا در کشور خبر دادند و بر لزوم افزایش قوانین سخت‌گیرانه در سراسر کشور برای مقابله با این ویروس و کاهش تلفات تاکید کردند.طبق اظهارات رسمی از سوی مسئولان وزارت بهداشت، در صورت ادامه روند فعلی و بی‌تفاوتی برخی از مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در ماه آبان آمار تلفات روزانه به ۶۰۰ نفر نیز می‌رسد.

با توجه به نگرانی‌های گسترده درباره موج سوم ویروس کرونا در کشور که با فصل پاییز و شیوع ویروس آنفلوآنزا همراه شده است، باید دید آیا ستاد ملی مقابله با کرونا کماکان با برگزاری لیگ کشتی و سایر رشته‌های ورزشی موافق است یا حکم به لغو این رقابت‌ها می‌دهد.

تکلیف مسابقات چه می‌شود؟
باید منتظر روزهای آینده نشست و دید که چه تصمیمی درباره لیگ برتر کشتی فرنگی و آزاد اتخاذ می‌شود. مسلما کمیته لیگ فدراسیون کشتی با توجه به اتفاقاتی که در چند ماه اخیر افتاد و شیوع ویروس کرونا، جان بسیاری از هموطنان ما را گرفت، مسئولیت سنگینی را بر دوش دارد. متولیان لیگ از این به بعد باید همان‌طور که برای آغاز این رقابتها اصرار به خرج دادند، برای هرچه ایمن‌تر بودن محیط و عوامل لیگ نیز از لحاظ مسایل بهداشتی خوب عمل کنند.
آزمون باشگاه‌ها و کمیته لیگ برای نظارت و اجرای تعهدات بهداشتی از روز ۸ مهرماه با شروع لیگ کشتی فرنگی و روز ۱۰ مهرماه با برپایی لیگ کشتی آزاد کلید می‌خورد. رقابت‌هایی که بصورت متمرکز و بدون تماشاگر برگزار خواهد شد و تیم‌های مختلف با کشتی‌گیرانی از سراسر ایران را وارد کارزار لیگ خواهد کرد.

در همین راستا باید به دستورالعمل‌های مکتوب معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درخصوص برگزاری رویدادهای ورزشی اشاره کرد که در هفت بند تنظیم و به شرح زیر، لازم الاجرا خوانده شده است:
* قبل از حضور ورزشکاران در سالن، به منظور تمرین و مسابقه تست PCR انجام و در صورت منفی بودن اجازه شرکت خواهند داشت.

*برگزاری تمرین و مسابقه بدون حضور تماشاچی مجاز است.
*در طول برگزاری و انجام تمرینات، قرنطینه کامل همه افراد درگیر اعم از ورزشکار و غیر ورزشکار حداقل به مدت شش روز اعمال می‌شود.

*اعمال نظارت بر قرنطینه برعهده فدراسیون کشتی و باشگاه‌هاست و نظارت عالی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران صورت می‌گیرد.

*در صورت ارائه تمرینات و مسابقات بیش از شش روز و ضرورت برگشت و مراجعه به خانواده خود، در صورت اعزام برای تمرین و مسابقه تست پی سی آر با نتیجه منفی و قرنطینه الزامی است.
*همه موارد فوق شامل تمامی افراد از جمله داوران، مربیان، سرپرستان و نیروهای خدماتی است که در اردوی تمرینات و زمان مسابقات در سالن‌های برگزاری مسابقه حضور خواهند داشت.

*برگزاری تمرینات و مسابقات به صورت متمرکز در استان تهران خواهد بود.
با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت باید منتظر عملکرد کمیته لیگ کشتی و متولیان باشگاه‌ها در اجرای آن باشیم که با وعده‌های مطرح شده، توقع اهالی کشتی را در تامین سلامت کشتی‌گیران، مربیان، داوران و عوامل اجرایی لیگ بالا برده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴