تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
کد مطلب : ۴۳۷۹۲۸
ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در بیانیه‌ای آمادگی خود را برای جان‌فشانی و دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی اعلام کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،  ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد.
متن بیانیه به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جنگ تحمیلی با توطئه قدرت‌های غربی و فریب رژیم بعثی عراق آغاز شد. اگرچه جنگ تحمیلی خسارت‌های زیادی به کشورمان وارد کرد، اما 8 سال دفاع مقدس که موفق‌ترین تجربه گام اول انقلاب اسلامی بود، تجربیات ارزشمندی پیش‌روی انقلاب اسلامی ایران قرار داد.
مهم‌ترین تجربه‌ای که از دفاع مقدس به دست آمد، اثبات دشمنی قدرت‌های غربی با انقلاب اسلامی ایران است، دشمنی‌ای که با گذشت 4 دهه از دفاع مقدس همچنان و حتی به بهای بی‌اعتبار شدن در نظام جهانی ادامه دارد. در عین حال، دفاع مقدس ثابت کرد در گام دوم انقلاب اسلامی نیز می‌توان با اتکا به جوانان مومن و انقلابی و مقاومت در مقابل دشمن از چالش‌ها و مشکلات به سلامت عبور کرد.
امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران به رهبری آمریکا با تشکیل ائتلاف تلاش می‌کنند مانع تداوم پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف و به خصوص تقویت قدرت منطقه‌ای آن شوند. بدون تردید، در چهلمین سالگرد دفاع مقدس وضعیت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح قرار دارد، به گونه‌ای که اقتدار و توانمندی لازم را هم در عرصه دیپلماسی و هم در بعد نظامی برای دفاع از خود و انتقام سخت از دشمن دارد.
توانمندی امروز دفاعی جمهوری اسلامی ایران از تجربیات گران‌بهای دفاع مقدس و رهبری و هدایت حضرت امام خمینی(ره) و همچنین رهبری امام‌گونه مقام معظم رهبری نشأت می‌گیرد. مرور و بازخوانی خاطرات و رخدادهای سال‌های دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای عظیم برای نسل جوان ما که جنگ را درک نکرده‌اند، به مثابه دانشگاهی بزرگ است که می‌تواند آنها را به تداوم توسعه و پیشرفت در گام دوم انقلاب اسلامی راسخ‌تر سازد.
ارتش جمهوری اسلامی ایران که در دفاع مقدس با تقدیم 48 هزار شهید و صدها جانباز و آزاده با همه توان خود برای دفاع از این مرز و بوم عمل کرد، ضمن تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس، آمادگی خود را برای جان‌فشانی و دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی و امت بزرگ ایران و تحت فرامین فرماندهی معظم کل قوا، امام خامنه‌ای (مدظله العالی) اعلام می‌دارد و با همراهی نیروهای مسلح، قوی‌تر از همیشه چون ید واحد، حافظ حریم مقدس نظام سربلند اسلامی خواهند بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲