تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۴۳۵۹۴۵
تیم‌های پرسپولیس و استقلال در دومین دربی بدون تماشاگر تاریخ امروز برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند تا تیم برنده راهی فینال جام حذفی شود.
۰
plusresetminus
دومین دربی بدون تماشاگر از راه رسید/پرسپولیس - استقلال؛ حساس‌تر از فینال جام حذفی
به گزارش بلاغ، بالاخره پس از چند روز انتظار، دیدار حساس تیم‌های پرسپولیس و استقلال در مرحله نیمه نهایی جام جذفی امروز ساعت 19:۰۰ در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار می‌شود. این اولین دربی بعد از شیوع ویروس کرونا است که به اجبار بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود. البته پیش از این نیز سرخابی‌ها سابقه یکبار برگزاری بازی بدون تماشاگر را داشته‌اند. دیدار مورد نظر در روز ۷ بهمن ماه سال ۷۳ برگزار شده و به تساوی بدون گل منجر شد. این بازی، مسابقه دور برگشت چهارمین دوره لیگ آزادگان بود. دیدار رفت در روز ۳۰ دی ماه برگزار شد و به علت بروز جنجال و درگیری یکی از پرحاشیه‌ترین مسابقات دو تیم بود. در پایان این دیدار احکام محرومیت سنگین برای دو تیم و بازیکنانشان در نظر گرفته شد که یکی از احکام در نظر گرفته شده برگزاری بازی برگشت بدون تماشاگر آن هم در یک میدان بی‌طرف بود. این میدان، ورزشگاه تختی بندر عباس بود. در ورزشگاه تختی بندر عباس دو تیم پرسپولیس واستقلال بدون تماشاگر یکی از سردترین بازی‌های تاریخ خود را برگزار کرده و در حالی که شمایل بازی ابدا به یک بازی نیمه نهایی حساس نمی‌خورد دو تیم برابر هم به تساوی بدون گل رسیدند.
 
اما این دربی انتظار می‌رود جذاب و تماشایی از کار درآید، زیرا یکی از دو تیم باید پیروز شود تا تکلیف یک پای فینال مشخص شود. در زمینه فنی شرایط دو تیم مناسب است. استقلال در آخرین بازی فصل خود 4 بر یک شاهین شهرداری بوشهر را شکست داد و پرسپولیس هم 3 بر صفر سایپا را شکست داد. با این حال هر دو سرمربی به دنبال تعویق مسابقه بودند که با درخواست این دو تیم موافقت نشد تا هواداران فوتبال در روزهای ابتدایی شهریور شاهد یک مسابقه جذاب و دیدنی باشند. مسابقه‌ای که شاید از فینال جام هم دیدنی‌تر و هیجان‌انگیز‌تر باشد.

استقلال قبل از این مسابقه دانشگر و فرشید باقری را به دلایل انضباطی ابتدا کنار گذاشت و اکنون آنها بعد از عذرخواهی به تیم برگشته‌اند با این حال ممکن است دانشگر بازهم در دربی غایب باشد. در آن سوی میدان هم در پرسپولیس برخی اخبار تایید نشده از دلخوری علی علیپور مهاجم پرسپولیس از سرمربی تیم به دلیل نیمکت‌نشینی در لیگ مطرح شد اما آنچه مهم است مردم و فوتبالدوستان ایرانی از این دو تیم انتظار دارند که بازی با کیفیتی را ارایه بدهند.

نگرانی گل محمدی از داور بازی
یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس پیش از برگزاری این بازی گفت: مصدومی نداریم و خدا را شکر همه آماده و سرحال هستند. شرایط بازیکنان خوب است و فکر کنم بهترین تیم ایران هستیم و مدافع عنوان قهرمانی هستیم و برای جامی که پارسال گرفتیم بار دیگر تلاش خواهیم کرد تا آن را بار دیگر بگیریم.
وی افزود: تیم حریف تیم خوبی است و خط حمله قدرتمندی دارد و باید در کار دفاعی قدرتمند باشیم تا لطمه نخوریم. امیدوارم بازی جوانمردانه‌ای باشد. اتفاقات داوری که افتاد برای فوتبال اتفاق خوبی نبود. هر سه داور که مطرح شدند داوران خوبی بودند و من به هر سه اعتماد و ایمان داشتم اما با این کار خودمان شأن داوری را زیر سؤال بردیم. همه می‌دانیم شرایط داوری از نظر مالی و جایگاهشان خیلی سخت است و با این کارها بیشتر به آنها لطمه می‌زنیم. این اتفاقات قبل دربی نباید می‌افتاد و باید به این بپردازیم که چرا در فدراسیون داور را از جای دیگری انتخاب می‌کنند؟ پیام حیدری شخصیت خوب و سالمی دارد و امیدوارم ستاره میدان باشد.

هر تیمی تمرکز داشته باشد، برنده می‌شود
مجید نامجو مطلق مربی استقلال هم در‌باره دربی جام حذفی گفت: بازی‌های پرسپولیس را آنالیز کرده‌ایم که تیم خوبی دارد. با وجود اینکه سه بازیکن مصدوم داریم که روی تیم تأثیر می‌گذارد، اما آن‌قدر بازیکن خوبی داریم که نبود این بازیکنان را پوشش بدهند. خبر خوب این بود که علی کریمی به تمرینات تیم برگشت.

وی افزود: بازی دربی سخت خواهد بود، چون هر دو تیم شرایط خوبی دارند. هر تیمی تمرکز داشته باشد، برنده دربی خواهد بود. قطعا این شرایط باعث می‌شود، فرصت‌های گل شاید کمتر بوجود بیاید، اما دنبال این هستیم مانند بازی‌های گذشته بازی خوبی انجام دهیم. تیمی که از معدود موقعیت‌هایش استفاده کند، برنده دربی خواهد بود.

نامجو مطلق خاطرنشان کرد: نکته مهم نبود تماشاگران است. شور و شوق تماشاگران در سکوها نیست و جای آنها در این بازی خالی است. این دومین بار است که در تاریخ دربی‌ها بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود. امیدوارم بازی تماشاگرپسندی را از دو تیم شاهد باشیم. این بازی باید برنده داشته باشد. خستگی روی ساق پاهای بازیکنان هست، اما امیدوارم بازی در 90 دقیقه به پایان برسد. البته باید خودمان را برای ضربات پنالتی نیز آماده کنیم، چون ممکن است هر اتفاقی بیفتد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴