مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش با‌اشاره به اینکه در شرایط موجود، نیازی به تهیه لباس فرم دانش‌آموزی نیست، گفت: دانش‌آموزان در کلاس‌های مجازی با لباس رسمی حاضر شوند.
۰
plusresetminus
مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان: به دلیل شرایط موجود نیازی به تهیه لباس فرم دانش‌آموزی نیست
به گزارش بلاغ، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، نورعلی عباسپور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه هزینه سرویس سال تحصیلی گذشته که چند ماه آن تعطیل بود، مابقی آنچه زمانی بر می‌گردد، اظهارداشت: در هر منطقه‌ای مرکز رسیدگی به شکایات مستقر هستند و اگر تخطی شود باید رسیدگی کنند. اگر مدیر مدرسه پول سرویس را برنگرداند، تخلف است. ما گفتیم روزهایی که دانش‌آموز از سرویس استفاده کرده کسر شود و مابقی عودت داده شود. پول‌های مربوط به سرویس و هزینه حمل‌ونقل در حساب مدرسه است. خانواده مبلغ را به‌حساب مدرسه واریز می‌کند و مدرسه باید مبالغ اضافی را عودت دهد.

عباسپور درباره لباس فرم جدید مدارس بیان کرد: با توجه به شرایط موجود نیازی به تهیه لباس فرم نیست. با همه مشکلاتی که در ایام کرونا برای مردم ایجاد شده، ما دیگر مشکل جدیدی برای مردم ایجاد نکنیم. وزیرآموزش و پرورش نیز چند بار دستور داده که اگر خلاف این موضوع اتفاق افتاد حتماً پیگیری شود.

وی افزود: طبق آیین‌نامه اجرایی مدرسه، تصمیم‌گیری درباره لباس فرم با شورای مدرسه است. شورای مدرسه صلاحیت تصمیم‌گیری در این‌باره را دارد؛ با این‌حال سیاست وزارتخانه این است که اگر جایی وضعیت سفید است هم دانش‌آموز از لباس فرم سال گذشته استفاده کند. لباس فرم باید مغایر فرهنگ ملی مذهبی ما نباشد و لباس متعارفی باشد که در آیین‌نامه اجرایی مدرسه، چارچوب آن تعریف ‌شده است. هیچ‌گونه الزامی برای خرید لباس فرم جدید نیست.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان درباره استفاده از لباس رسمی در کلاس درس مجازی گفت: هر رفتاری جا و مکانی دارد. باید متناسب با نقش‌هایی که داریم رفتار کنیم. به نفع پدر و مادر هم هست که دانش‌آموز با لباس رسمی سر کلاس بنشیند و از سوی دیگر حریم دانش‌آموز و معلم در ارتباط‌های تصویری حفظ شود. منظور لباس فرم نیست، بلکه لباس عرفی رسمی است. باید دانش‌آموز احساس کند در کلاس رسمی حضور دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴