تاریخ انتشارجمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۴۳۴۸۴۱
پس از انفجار مهیب هفته‌ی گذشته در بیروت، «یونسکو» روز پنجشنبه اعلام کرد رهبری تلاش‌ها برای حفاظت از میراث آسیب‌پذیر بیروت را برعهده خواهد گرفت.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، با توجه به اینکه طبق گزارش مقامات لبنان حدود ۶۰ بنای تاریخی بیروت بر اثر انفجار اخیر این شهر در خطر ویرانی قرار دارند، «یونسکو» روز پنجشنبه اعلام کرد هدایت کمپین بین‌المللی برای مرمت و بازسازی میراث بیروت را بر عهده خواهد گرفت.
حادثه انفجار بندر بیروت، شمار بسیاری زخمی و کشته بر جای گذاشت و این شهر را متحمل خسارات بسیاری کرد.
موزه‌ها، بناهای تاریخی، گالری‌های هنری و اماکن مذهبی از جمله مواردی بودند که در جریان این انفجار دچار خسارت شدند.
مناطق «الجمیزة» و «مار مخایل» که در فاصله کمی از بندر بیروت واقع شده‌اند از جمله مناطقی هستند که با بیش‌ترین آسیب مواجه شده‌اند.
در هر دو این مناطق مجموعه زیادی از بناهای تاریخی وجود دارند.
«ارنستو اوتون» ـ معاون دبیر کل فرهنگ یونسکو ـ بیان کرد: «در پی این حادثه غم‌انگیز، جامعه بین‌المللی عمیقا خواستار حمایت از لبنان شده است. یونسکو نیز متعهد به پیگیری این درخواست در حوزه فرهنگ است تا این اقدام منجر به تلاش برای بازسازی و مرمت در ابعاد گسترده‌تر شود.»
به گفته وزیر فرهنگ لبنان دست کم ۸ هزار ساختمان در «الجمیزة» و «مار مخایل» دچار آسیب شدند که در این میان ۶۴۰ ساختمان تاریخی هستند و حدود ۶۰ مورد از ساختمان‌های تاریخی در خطر ویرانی قرار دارند.
حتی پیش از حادثه انفجار، به دلیل فقدان حفاظت کافی از بناهای تاریخی، نگرانی‌هایی درباره وضعیت میراث تاریخی بیروت وجود داشت.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲