تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۴۳۴۸۱۰
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه "مراسمات عزاداری در ایام محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود" گفت: بهتر است در این شرایط سنت توزیع اطعام بین فقرا و نیازمندان را در هیئت‌های مذهبی استان تقویت کنیم.
۰
plusresetminus
عزاداری‌های محرم و صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود/هیچ مسئولی حق تعطیلی مراسم‌ عزای حسینی را ندارد
به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لایینی در نخستین گردهمایی واعظان، ستایشگران، شاعران آیینی و مدیران هیئت‌های برگزیده استان مازندران در مسجد جامع ساری اظهار کرد: جامعه مذهبی مورد نظر در ایام عزای سالار شهیدان دارای مجموعه ای غنی، راهگشا و موثر در جامعه هستند.

وی افزود: دشمنان زمزمه تعطیلی مجالس عزای سالار شهیدان در ماه محرم و صفر را در سر دارند؛ در حالی که این مراسمات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه عزای ائمه اطهار و سالار شهیدان در طول ادوار تاریخ و شرایط سخت و آسان روزگار اعصار برگزار شده است تصریح کرد: در شرایطی که در کشور ایران نیز طاعون، وبا، سل و دیگر  بیماری‌های واگیر سرایت داشته این مراسمات عزاداری با نحو احسن و شایسته ای برگزار شده بود.

لائینی با بیان اینکه راهکار تسهیل باید جای خود را به راهکار تسهیل در مراسمات عزای سالار شهیدان بدهد، افزود: باید امسال با توجه به شرایط کرونا، روش زندگی و عزاداری خود را متناسب با رعایت اصول بهداشتی منظم تر و با برنامه صورت دهیم.

وی با تاکید بر ایجاد ابتکار و نوآوری در عزاداری سالار شهیدان در سال‌جاری گفت: بهتر است در این شرایط سنت توزیع اطعام بین فقرا و نیازمندان را در هیئت‌های مذهبی استان تقویت کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به آسیب‌های موجود در سواحل و تاکید بر برخورد شدید دستگاه‌های انتظامی و امنیتی با مظاهر فساد در سواحل، افزود: برای اینکه سواحل مبرا از تهاجمات فرهنگی شود، بهتر است هیئت‌های عزاداری مراسمات دهه اول محرم را در کنار سواحل و در فضای باز و به نحو شایسته ای برگزار کنند.

لائینی با بیان اینکه "ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در روزهای پایانی هفته قرار گرفته و بیم آن می‌رود که انبوهی از مسافران از داخل و خارج کشور به مازندران سفر کنند" گفت: پیشنهاد می‌شود در روزهای قبل و بعد این ایام مبادی ورودی مازندران از ورود خودروهای غیرمازندرانی خودداری تا شیوع ویروس کرونا در استان بیشتر از شرایط فعلی نیز نشود.

وی با اعلام اینکه مسئولی در جمهوری اسلامی نباید سراغ داشت که معتقد به سالار شهیدان و عزاداری ایشان نباشد، افزود: هیچ مسئولی در استان حق تعطیلی مراسمات عزاداری سید و سرور شهیدان را در ماه محرم و صفر نخواهد داشت.

لائینی با اشاره به اینکه تمام مراجع تاکید بر عزاداری ایام محرم با رعایت اصول بهداشتی متناسب با مصوبات ستاد ملی کرونا را دارند، تصریح کرد: فضاهای ورزشی و حیاط مدارس در شهرها و روستاهای استان که در فضای باز بوده به هیئت‌های مذهبی داده شود تا مراسمات را در فضای باز و با اطمینان بیشتری برگزار کنند.

وی با تاکید بر تقویت جریان انقلابی در ببین هیئت‌های مذهبی و وعاظ استان گفت: مانور ولایت‌مداری و عزاداری ارزشمند هیئت‌های مذهبی مازندران در محرم امسال متبلور خواهد شد. امسال در عزاداری سید و سالار شهیدان باید ضمن حفظ شعائر دینی و رعایت پروتکل‌ها، طوری عزاداری کنیم که خدای نکرده موجبات شیوع بیماری ویروس کرونا در استان و شهرهای ما فراهم نشود.

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی سپاه کربلا مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه وفاق، انسجام و همدلی مدنظر مقام معظم رهبری در جامعه وعاظ و مداحان متجلی خواهد شد گفت: دغدغه جامعه وعاظ و ستایشگران اهل بیت، ترویج زندگی سالم و تقویت تربیت اسلامی از طریق مساجد و هیئت‌های مذهبی است.

بلال زاهدی با بیان اینکه توفیق دیدار مداحان اهل بیت عصمت و طهارت با مقام معظم رهبری هر ساله نصیب این جامعه می‌شد که متاسفانه ویروس منحوس کرونا این توفیق را از ما سلب کرده است؛ سعی داریم با رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی، عزاداری سید و سالار شهیدان را بهتر از سال‌های قبل برگزار کنیم.

زاهدای با اشاره به ترویج ارزش‌های دینی و انقلابی متناسب با تراز اسلامی توسط مداحان و ستایشگران استان گفت: جامعه مداحی استان، 90 شهید مداح را در دوران انقلاب و دفاع مقدس و شهدای مدافعان حرم تقدیم اسلام کرده است.

کلهر، رئیس کانون مداحان استان مازندران نیز با بیان اینکه "خدمات واقعی و مومنانه هیئت‌های عزاداری و مداحی به مردم در ماه رمضان امسال متجلی شده است" گفت: همه باید با هم یکی شویم. لشکر ذاکرین و وعاظ متحد شوند و حرف آنها باید یکپارچه در جهت اشاعه دین و ارزش‌های اسلامی باشد.

کلهر با اشاره به اینکه "نوکری سالار شهیدان نصیب هر مسئول و انسانی نمی‌شود و ریا در این حوزه راه ندارد" افزود: بهتر است مسئولان استان و ستاد ملی کرونا با هیئت‌های عزاداری در ایام محرم همکاری داشته باشند.

در این مراسم از محسن‌زاده پیشکسوت حوزه مداحی و رئیس سابق کانون مداحان مازندران قدردانی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲