تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۴۳۴۷۹۶
بزرگ‌ترین طرح توسعه منابع آب و خاک در نواحی مرزی، امروز با حضور رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ مهمترین طرح آبی گرمسیری کشور امروز در غرب ایران افتتاح شد، این طرح عظیم توسعه منابع آب و خاک در نواحی مرزی شامل ۲۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان‌های کرمانشاه و ایلام است که رئیس جمهور این طرح را از طریق ویدئو کنفرانس در روستای میرمیرو دشت ذهاب با حضور خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی و مهمانانی از وزات نیر و مسؤولان استان کرمانشاه افتتاح کرد.
در این طرح توسعه منابع آب و خاک کشور برای سه استان کردستان، کرمانشاه و ایلام بیش از 8 هزار کیلومتر لوله‌گذاری شده که بخشی از این طرح بسیار بزرگ به همت متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) ساخته شده است.
سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) طی گفت‌وگویی در خصوص این طرح، اظهار داشت: این طرح در چهار بخش در حال تکمیل است که مرحله اول آن امروز افتتاح شد.
وی ادامه داد: یک طرح بسیار بزرگ در غرب کشور در حوضه‌های آبی زاب، سیروان و گرمسیری به طول یک‌هزار ۴۶۰ کیلومتر در نوار مرزی غربی کشور در دست اجرا است.
محمد تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم در این طرح عظیم کارهای خیلی بزرگی را انجام داده که می‌توان به احداث ۱۷ سد، ۶۵۰ کیلومتر خط لوله، ۱۵۰ کیلومتر تونل و ۶۵ کیلومتر کانال بوده است.
وی افزود: بخشی از این طرح عظیم به نام طرح گرمسیری موسوم است که در چهار بخش در حال تکمیل است که بخش اول آن امروز توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) خاطرنشان کرد: بخشی که امروز به بهره‌برداری رسید شامل ۳۶ کیلومتر تونل و ۴۸۸ کیلومتر خط لوله و ۵۵ کیلومتر کانال انتقال آب و قرار است که طرح در صورت تکمیل کامل ۱۱۰ هزار هکتار اراضی را در استان‌های کرمانشاه و ایلام زیر کشت ببرد.
وی با بیان اینکه پروژه هم‌اکنون با ۷۴ درصد در کل طرح گرمسیری پیشرفت دارد، اظهار داشت: هزینه‌ای که تاکنون صرف شده حدود ۶ هزار میلیارد تومان در طرح گرمسیری بوده و اعتباراتی که برای فاز اول که امروز افتتاح شد حدود یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.
افتتاح 13 هزار هکتار از اراضی تحت پوشش سامانه گرمسیری در شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز، اظهار داشت: از مجموع ۳۴ هزار هکتار اراضی استان کرمانشاه که زیرپوشش پروژه سامانه گرمسیری است قرار است تا پایان امسال حدود ۲۳ هزار هکتار آن به بهره‌برداری برسد که در این مرحله 13 هزار هکتار آن افتتاح شد.
هدایت حاتمی همچنین افزایش بهره‌وری، افزایش عملکرد در هر هکتار، سرمایه‌گذاری‌های جدید به خصوص در صنایع تبدیلی و بسته‌بندی، توسعه صادرات محصولات کشاورزی، تقویت گردشگری و افزایش تولیدات باغی را از مهمترین مزایای اجرای این سامانه گرمسیری اعلام کرد.
گفتنی است، استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲