تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۵
کد مطلب : ۴۳۴۳۸۹
۰
plusresetminus
ماجرایی خواندنی درباره زیارت عاشورا

به گزارش بلاغ، حاج محمد على يزدى، مرد فاضل و صالحى كه دائماً مشغول اصلاح امر آخرت خود بود و شب‌ها در مقبره خارج شهر كه جماعتى از مؤمنان در آن دفن شده بودند به سر مى برد، او را همسايه‌ای بود كه در كودكى با هم بزرگ شده و نزد معلم درس مى‌خواندند تا آنكه بزرگ شد و شغل عشارى (ماليات بگيری) را پيش گرفت. وقتى از دنيا رفت در همان مقبره، نزديك محلى كه آن مرد صالح به سر مى برد دفن كردند.

هنوز از مرگ آن مرد ظالم، يك ماهى نگذشته بود كه (حاج محمد على ) او را به خواب ديد كه در هيئت نيكويى است. به نزد او رفت و گفت: من از اول تا آخر كار و ظاهر و باطن تو را مى دانم. از جمله كسانى نبودى كه احتمال نيكى درباره تو رود، شغل تو شغلى بود كه غير از عذاب چيز ديگر در بر نداشت. با كدام عمل به اين مقام رسيدى؟! در جواب گفت: همين طور است كه گفتى، وقتى من از دنيا رفتم و مرا دفن كردند. در شدت عذاب بودم تا ديروز كه عذاب را موقتاً از من برداشتند. علت را از او پرسيدم. گفت: ديروز، زن استاد‌اشرف حدّاد(آهنگر) فوت شد، او را در اين مكان دفن كردند. (اشاره کرد به موضعى كه قريب صد زرع از او دور بود) در شب وفات او حضرت امام حسين (ع)سه مرتبه به زيارتش آمد. در مرتبه سوم امر فرمود: عذاب را از مقبره بردارند. از آن وقت حال ما خوب شد و عذاب را از ما برداشتند و در ناز و نعمت قرار گرفتيم.

(حاج محمد على ) مى گويد: متحيّرانه از خواب بيدار شدم در حالى كه استاد‌اشرف حدّاد را نمى‌شناختم و محله او را نمى‌دانستم. رفتم در بازار آهنگران و جست‌وجو كردم تا او را پيدا كردم. از او پرسيدم: همسر تو مرده است؟ گفت: آرى، ديروز مرد و او را در فلان مكان (همان جا را كه آن مرد ظالم نام برده بود) دفن كردم. گفتم: آيا او به زيارت امام حسين (ع)رفته بود؟ گفت: نه، گفتم: آيا ذكر مصيبت او مى كرد؟ گفت: نه، گفتم: مجلس عزا و تعزيه دارى داشت ؟ جواب داد: نه، بعد گفت: اى مرد! براى چه اين قدر تحقيق مى‌كنى و از احوال او مى پرسى. خواب خود را براى او نقل كردم. گفت: بلى، زن من هر روز مشغول خواندن زيارت عاشورا بود.(حاج محمد على ) مى گويد: تازه متوجه شدم كه چرا امام حسين (ع)در يك شب سه مرتبه به زيارت او رفته است و در نتيجه عذاب را از اهل مقبره برداشتند.

برگرفته از: مفاتيح الجنان، شیخ عباس قمی،بعد از زيارت عاشورا و دعاى آن.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲