تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۴۳۴۳۷۶
مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران از ساخت دستگاه ضدسرما در این واحد صنعتی خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از علی‌اصغر حمیدی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار  در اراک با بیان اینکه امروز حدود ۹۰ درصد کمباین کشور در کمباین سازی ایران ساخته می‌شود، اظهار کرد: هر سال به دلیل تغییر درجه دما به ویژه در اوایل فصل بهار شکوفه‌ها از بین می‌رود و باغ داران متضرر می‌شوند بر این اساس دستگاه ضدسرما در کمباین سازی ایران ساخته شد که قابلیت تغییر دما را دارد و در سال آینده مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه عمده چالش این شرکت تغییرات و نوسان قیمت بازار است، گفت: این موضوع تاثیر منفی خود را در خط تولید تا منافع مصرف کننده بر جای می‌گذارد.
حمیدی‌فرد ادامه داد: موارد متعددی در خصوص نوسان بازار باید بررسی شود از جمله این موارد می‌توان به عرضه محصولات فولاد مبارکه در بازار اشاره کرد، فولاد یکی از مواد اولیه کارخانه کمباین و بسیاری دیگر از شرکت‌ها است، متاسفانه عدد مشخص و با ثباتی در این رابطه وجود ندارد، قیمت محصولات این شرکت به رقمی متفاوت با آنچه کارخانه عرضه می کند در نظر گرفته می‌شود.
مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران در خصوص محصولات تولیدی شرکت از نظر تخصص داخلی گفت: محصولات تولیدی شرکت از نظر فنی هم اکنون کاملا بومی است و مشکلی وجود ندارد، اما باید توجه داشت این موضوع به معنای عدم واردات قطعات نیست بلکه به این معناست که قطعات اصلی که کمباین عملیات برداشت را انجام می‌دهد کاملا در داخل و با تکیه بر دانش داخلی تولید می‌شود.
مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران گفت: استان قدس رضوی هر ماه در خصوص وضعیت کارخانه پایش انجام می‌دهد و در مجموع باید گفت رونق تولید نیاز به حرکت جهادی دارد و حرکت جهادی نیز مستلزم تلاش است در واقع در این شرکت هر فردی در جایگاه خود مدیرعامل است و این همان نگاه جهادی است.
حمیدی فرد  در خصوص وضعیت نیاز کشور به کمباین و ظرفیت تولید اظهار کرد: در این موضوع کشور تقریبا اشباع شده است اما از نظر تعداد بخشی از کمباین‌های موجود به دلیل فرسودگی باعث ریزش گندم می‌شوند و سالانه یک میلیون تن ریزش داریم که برای جلوگیری از این ضرر باید کمباین جدید جایگزین شود بر این اساس سالانه حدود هزار دستگاه کمباین نیاز کشور است که امکان تولید این تعداد را در کارخانه داریم، اما خط تولید کمباین نیمه سنگین هنوز راه اندازی نشده است.
وی با اشاره به اینکه آخرین قیمت کمباین گندم بدون کابین ۳۱۲ میلیون تومان است، گفت: تولیدکننده به سرمایه در گردش نیاز دارد، در بحث مکانیزاسیون بودجه‌ای در نظر گرفته شده و بانک کشاورزی مسئول پرداخت است که این کمک دولت در رونق تولید کمباین موثر بوده است.
مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران با بیان اینکه سال گذشته در یک ماه حدود ۳۰۰ سفارش که ۶ ماه کار است ثبت شد، افزود: نمونه تولید شده داخلی با خارجی تفاوتی ندارد با این حال واردات کمباین در صورتی که طبق شرایط برابر از نظر مسائلی مانند تخصیص ارز انجام شود ضربه ای به تولید داخلی وارد نمی کند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴