تاریخ انتشارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۳۴۲۸۱
وزیر خارجه لبنان در واکنش به وقوع انفجار بیروت اعلام کرد، وزارت خارجه لبنان مانع ورود هیچکس به بندر بیروت نمی‌شود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از سایت المیادین، شربل وهبة، وزیر خارجه لبنان ضمن رد اخبار منتشر شده در خصوص ممانعت از برخی سازمان‌های غیردولتی به بندر بیروت، تاکید کرد، این امر صحیح نیست و اولویت اکنون یکپارچگی تلاش‌ها است.
وهبه در ادامه افزود، لبنان در سایه هماهنگی با بخش‌های نظامی ذی‌ربط، درخواست‌هایی را از کشورهای مختلف برای ارسال کمک دریافت کرده است.
وی سفر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به لبنان را «بسیار مثبت و ترغیب‌کننده» توصیف کرد و گفت: ماکرون از دولت لبنان خواست که اصلاحات را انجام دهد.
وزیر خارجه لبنان تاکید کرد، این کمک‌ها بخشی اصلاحاتی است که در کنفرانس سیدر مشخص شد.
وهبه تصریح کرد، دادگاه نظامی تحقیقات لازم در خصوص این رخداد را به منظور شناسایی مسئولان آن انجام خواهد داد.
وی در ادامه افزود، دستگاه قضایی لبنان این اختیار را دارد که در صورت نیاز از تجربه‌های کشورهای خارجی در روند تحقیقات استفاده کند.
وزیر خارجه لبنان تاکید کرد، احتمال می‌رود که نتایج تحقیقات انفجار بندر بیروت در روزهای آتی مشخص شود.
وی همچنین اظهار داشت، سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل لبنان فرصتی برای خروج این کشور از محاصره است‌
وهبة درباره روابط خارجی عنوان داشت: دولت لبنان برای بهبود روابط خود با کشورهای خارجی تلاش می‌کند و در دو روز گذشته، با ۳۰ وزیر خارجه تماس برقرار کرده و با آنها صحبت کردم و همگی از آمادگی خود برای همکاری خبر دادند.
در همین راستا، نخست وزیری لبنان ضمن استقبال از هرگونه کمک از سوی کشورهای دوست و برادر، خاطرنشان کرد: اخبار منتشر شده در خصوص مخالفت دولت لبنان با دریافت کمک‌ها، اخباری کذب و گمراه‌کننده است و هدف از انتشار این اخبار قطع مسیر بر روی کمک‌رسانی‌ها است.
از سوی دیگر، پس از فراخوان رئیس جمهوری فرانسه به برگزاری کنفرانس حمایت از لبنان، سازمان ملل ضمن اعلام آمادگی خود برای کمک به لبنان، اعلام کرد که این کنفرانس روز دوشنبه برگزار خواهد شد.
 فرحان حق، معاون سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که این سازمان در کنفرانسی که ماکرون برای حمایت از لبنان که قرار است روز دوشنبه برگزار شود، شرکت می‌کند.
این مسئول سازمان ملل تاکید کرد که این سازمان آماده کمک به لبنان است اما دولت لبنان هیچ کمکی طلب نکرده است و امکان ندارد نیروهای یونیفل هیچ نقشی در روند تحقیقات انجام ندهند زیرا که این مسأله در چارچوب ماموریت آنها درج شده است.
فرحان حق ادامه داد: نیروهای یونیفل هیچ ارتباطی به آنچه که در بیروت رخ می‌دهد، ندارند اما ما از دیدگاه و نظرات مسئولان نهادهای سازمان ملل اطلاع داریم و ما آماده هرگونه درخواست کمک به محض اینکه آن را دریافت کردیم، هستیم اما تاکنون درخواستی دریافت نکرده‌ایم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴