تاریخ انتشارسه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
کد مطلب : ۴۳۳۰۹۸
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به آغاز گام دوم کمک های مومنانه در مازندران گفت:نهضت خدمت مومنانه جلوی خسارت بیشتر کرونا به معیشت مردم را خواهد گرفت.
۰
plusresetminus
نهضت خدمت مومنانه جلوی خسارت بیشتر کرونا به معیشت مردم را می‌گیرد
به گزارش بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسن تسخیری با اشاره به آغاز مرحله دوم نهضت کمک مومنانه گفت: با توجه به شرایط حساس و پیچیده‌ای که  ویروس منحوس و مشکوک کرونا برای کشور‌های جهان رقم زد خاصه  برای کشور ایران،   لذا رهبر معظم انقلاب دلسوزانه و خیرخواهانه فرمان کمک‌های مومنانه را صادر فرمودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنید، اشاره کرد و افزود:‌همه شاهد هستیم در ایام شیوع اولیه کرونا با وجود ناشناخته بودن و  پیچیدگی  این ویروس  مردم با توجه به همه مشکلات و دغدغه‌هایی که داشتند،   صحنه را خالی نکردند.  

تسخیری در ادامه از با تصریح بر اینکه آحاد مردم، خیرین، بسیجیان، هیئات مذهبی، مساجد و همه کسانی که می‌توانستند در این میدان مبارزه با کرونا، نقش افرینی کنند، سهام دار کمک‌های مومنانه شدند، خاطرنشان کرد:‌بخشی از مردم و بسیجیان برای کمک به بیماران کرونایی و کادر درمانی در بیمارستان‌ها، بخشی دیگر در آرمستان‌ها و نیز گروهی هم برای کمک به آسیب دیدگان  کرونا مشغول فعالیت شدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید بر اینکه همدلی و همبستگی مردم  تهدید را به فرصت تبدیل کرده است، بیان کرد: مردم با کمک‌های مومنانه در بخش‌ها و عرصه‌های مختلف، مهر و محبت را در جامعه به نمایش گذاشتند.

تسخیری در ادامه سخنان خود یکی از عرصه‌های مهم  نهضت مومنانه که در مرحله اول اتفاق افتاد را پای کار آمدن دستگاه‌های مختلف برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا علاوه بر خسارت جانی، خسارت مالی هم بر مردم وارد کرد، لذا همه بسیجیان، هیئتی ها، مساجد  در کنار هم قرار گرفتند تا جلوی خیلی از خسارت‌ها را گرفته و کبمود‌ها را جبران کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه کمک‌های مومنانه فقط جنبه مالی ندارد، تاکید کرد:‌بخش مهم و قابل توجهی که در کمک‌های مومنانه اتفاق افتاد، ایجاد افزایش روحیه همدلی و همبستگی برای یک اقدام مومنانه بود به طوری که  ایمان مردم در حوزه  انفا ق و کمک به برادران و خواهران ایمانی را به نمایش گذاشت.

تسخیری در ادامه با اشاره به نوجوانان و جوانان بسیجی که در جبهه مقابله با کرونا و کمک مومنانه حضور فعال داشتند، خاطرنشان کرد: حضور پررنگ نوجوان و جوان در جبهه مقابله با کرونا اثرات و تحولات بسیار چشمگیری از نظر روحی و روانی برای  جامعه داشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود  روحیه انفاق و ایثار را نیاز امروز جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت و با شیوع مجدد ویروس کرونا، باز نیاز به کمک‌های مومنانه در ابعاد مختلف دیده می‌شود.

به گفته تسخیری با توجه به تجربه‌ای که در دوره اول شیوع کرونا بدست آمده و سرعت تولیدات در اقدام بهداشتی و پزشکی باعث جهش تولید شده است و بحران کرونا مدیریت شد، در این دوره هم میتوان از شیوع گسترده کرونا جلوگیری کرد و اقدامات تجربه قبلی برای نابودی ویروس منحوس را  اجرا کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا انسجام بیش از گذشته نیرو‌های انقلابی و مومن را برای شکست کرونا، مهم دانست و یادآور شد: در این عرصه قرارگاه‌های منسجم برای کمک‌های مومنانه  تشکیل شود تا  کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.  

 تسخیری با تصریح بر اینکه کمک‌های مومنانه مسجد محور باشد، خاطرنشان کرد:‌تامین بسته معیشتی همراه با بسته‌های فرهنگی  اثرات قابل توجهی  بهمراه دارد لذا حسینیه ها، مساجد و تکایا بهترین مکان برای کمک‌های مومنانه به شمار می‌روند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید بر اینکه قطعا کمک‌های مومنانه اثرات  خوبی در جامعه  به همراه دارد، تاکید کرد: این رزمایش و نهضت مومنانه ملت ما را قوی‌تر خواهد کرد چرا که مردم وقتی مشاهده کنند که درسختی ها در کنار هم هستیم، تبلیغات و حجم عملیات روانی گسترده دشمن خنثی می شود.

تسخیری  در پایان با بیان اینکه  علاوه بر بحران کرونا، توطئه‌های دشمن در عرصه عملیات روانی و جنگ اقتصادی  هم بر کشور وارد شده است، تاکید کرد:‌دشمن درصدد است تا از این فرصت سوء استفاده کند، اما با هوشیاری و با دانستن این مسئله که دشمنان چهل سال است که ایران را تحریم کرده و در مقابله با نظام اسلامی هستند، ما هم باید با همت و تلاش در سال جهش تولید  دشمنان را ناامید کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴