رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: یکی از مطالبات ما، شهید اعلام شدن جهادگران آسمانی است، دیگر مطالبه مهم این است که درحالی‌که سمن‌ها در قانون ثبت شده‌اند، ولی فعالیت گروه‌های جهادی جایی ثبت نشده‌است، این مسأله باید مورد بررسی قرار گیرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسردار محمد زهرایی عصر امروز به مناسبت سال‌روز دومین دیدار گروه‌های جهادی‌ با رهبر معظم انقلاب، در جلسه‌ای که تحت عنوان میثاق دوم در ناحیه بسیج دانشجویی اصفهان برگزار شد، با اشاره به اقدامات گروه‌های جهادی در زمینه مقابله با کرونا، اظهار داشت: گروه‌های جهادی در داخل به چنان دستاوردهایی رسیدند که به تولید ماسک‌های n95 رسیدند و حتی کار به صادرات ماسک هم کشیده شد.
رئیس بسیج سازندگی کشور ادامه داد: تعداد ۲۰۰ هزار نفر از جهادگران که در مقابله با کرونا ورود پیدا کردند، ثبت شده است؛ برخی نیز در تقسیم و تدفین متوفیان ناشی از کرونا اعلام آمادگی کردند و تا تعداد ۶۰۰ نفر آموزش داده شدند که در نوع خود بی سابقه بود.
وی عنوان کرد: امروز، نوع دفاع ما دفاع نوین است و جهادگران مانند یک لوکوموتیو هستند که بر ریل انقلاب حرکت می‌کنند و واگن‌ها‌ی مردم به آن‌ها اضافه می‌شوند.
زهرایی خاطرنشان کرد: سال گذشته جمعی از جهادگران به دیدار مقام معظم رهبری رسیدند و پس از آن ایشان یک پیام ۹ بندی را خطاب به بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی ارسال کردند و دستوراتی به بسیج سازندگی ابلاغ شد.

رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه در کار بسیج سازندگی نواقصی وجود دارد، افزود: بسیج، احتیاج به کمک دارند و جای کار و نقص هم در کار آن وجود دارد؛ باید نقشه درستی از حمایت گروه‌های جهادی تهیه کنیم تا آن ها را به بقیه دستگاه‌ها متصل کنند.

وی بیان داشت: در ابتدای کار جبهه مقاومت و مدافعین حرم، ابهاماتی در کشور وجود داشت که در ادامه حل و تبدیل به فناوری انقلاب اسلامی شد و محور وحدت ملی شد؛ امروز دیگر کسی نیست که بپرسد چرا باید با داعش جنگید.
زهرایی تصریح کرد: نوجوانان و جوانانی که پیوند فیزیکی با شهدای دفاع مقدس ندارند از طریق راهیان نور به قدمگاه شهدا می‌روند و تحولاتی در آن‌ها ایجاد می‌شود، این به دلیل فناوری انقلاب است؛ جریان جهادی کشور هم باید به فناوری انقلاب تبدیل شود و محور وحدت کشور شود.
رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: یکی از مطالبات ما، شهید اعلام شدن جهادگران آسمانی است، دیگر مطالبه مهم این است که درحالی‌که سمن‌ها در قانون ثبت شده‌اند، ولی فعالیت گروه‌های جهادی جایی ثبت نشده‌است، این مسأله باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی اذعان داشت: اگر ساختار به تنهایی جواب می‌داد، احتیاجی به گروه‌های جهادی و تشکل‌ها نبود، این درحالی است که ۲۳ هزار گروه جهادی در حال فعالیت هستند و مجمع مرکزی راه‌اندازی کردند؛ محصول حرکات جهادی نیز نه آن پروژه بلکه خود جهادگر است.
زهرایی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جهادگران، اظهار کرد: برای مقام معظم رهبری، خودسازی و معنویت جهادگر اهمیت دارد، ما برای خدمت به مردم آمده‌ایم و همین خدمات جزئی هم اهمیت دارد و لزوماً نباید به دنبال اقدامات کلان باشیم.
رئیس بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: مسأله مهم دیگر ارتباط با دیگر گروه‌های جهادی است؛ هم‌چنین انعکاس هنرمندانه‌ای در زمینه خدمات جهادگران وجود ندارد و لازم است که از طریق رسانه‌ها انعکاس مناسبی داده شود، هر گروه جهادی باید یک رابط رسانه‌ای داشته باشد و به این ترتیب ۲۳ هزار خبرنگار جهادی رشد پیدا خواهند کرد؛ ظرفیت انعکاس رسانه‌ای وجود دارد ولی باید به رسانه‌های کشور معرفی شوند.
وی با بیان اینکه در سالروز دیدار با رهبر معظم انقلاب چند اقدام خواهیم داشت، گفت: از ۳۵ پروژه به نام جهادگران آسمانی رونمایی خواهد شد، طرح جامع محرومیت‌زدایی با محوریت روستاها را نیز تشکیل داده‌ایم و بستر کار را محدود کرده‌ایم، ۱۰۸۷ محله را لیست کردیم و در طرح ۳ ساله به محرومین‌زدایی خواهیم پرداخت.
زهرایی عنوان کرد: بسیج دانش‌آموزی بزرگترین بستر کار جهادی است که در این زمینه باید اقدامات لازم صورت گیرد؛ هم‌چنین مسأله مهم دیگر، جامعه مغفول مانده بانوان است که بخش اعظم جهادگران را نیز تشکیل می‌دهند، از همین رو با بسیج جامعه زنان همکاری داشته‌ایم؛ جریان دانشجویی نیز به عنوان ایده‌پرداز، مربیان دیگر اقشار خواهند شد.
رئیس بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: بسیج محلات و پایگاه‌های مقاومت نیز ظرفیت بسیار بالایی دارند ولی اختیارات متناسبی برای کارهای جهادی به آن‌ها داده نشده است، در این زمینه جامعه پزشکی نیز خدمات و اقدامات مناسبی انجام داده که این خدمات برای مردم قابل لمس‌تر است.
وی بیان داشت: کرونا رفتار فرهنگی و اجتماعی کشور‌ها را با یک‌دیگر مقایسه کرد، دیدیم که درحالیکه در کشورهای دیگر مردم به فروشگاه‌ها حمله کردند، مردم ایران ۲ هزار میلیارد تومان در این وضعیت بسیار بد اقتصادی کمک کردند.
زهرایی تصریح کرد: سامانه اطلس جهادی به شبکه‌های جهادی جامعیت بخشیده و اقدامات گروه‌های جهادی را به‌روز می‌کند؛ همچنین از اقدامات دیگر به راه افتادن واحد خواهران در بسیج سازندگی بود.
رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: حجم گروه‌‌های سازندگی بالا است، یکی از اهداف پهنه‌بندی جغرافیایی گروه‌ها، حمایت همه جانبه از گروه‌های جهادی برای محرومین‌زدایی است؛ هم‌چنین در سطح مدیران میانی برای حمایت از گروه‌های جهادی جلساتی تشکیل شده‌است.
وی با اشاره به بازدید از محله زینبیه اصفهان، اظهار داشت: حاشیه شهر امروز دیگر فرصت نیست، بلکه تهدید است، بیکاری در حاشیه شهرها یک معضل بزرگ است؛ اگر دغدغه مقام معظم رهبری در جلسات مکرری که برپا می‌کنند، به متولیان امر منتقل می‌شد، این مشکلات وجود نداشت.
زهرایی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب در زمینه محرومیت‌زدایی حاشیه شهر، تشکیل قرارگاه در این محلات بود، به‌طوری‌که ۲۲ محله در تهران شناسایی شده و قرارگاه برای آن تشکیل شد و بزرگان جهادی هر کدام از این قرارگاه‌ها را پذیرفتند؛ بسیج سازندگی مأموریت‌های زیادی دارد و ساختار آن باید سازمانی و منعطف شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴