تاریخ انتشارسه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
کد مطلب : ۳۹۳۹۰۱
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: برنامه ملی حذف هپاتیت C از ایران را داریم که در رفسنجان به صورت پایلوت اجرا می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،رضا ملک‌زاده ظهر در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و مرکز کوهورت با اشاره به نقش‌آفرینی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در تحقیقات و پژوهش‌های علمی اظهار کرد: بنابراین تصمیم گرفتیم یکی از برنامه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در رابطه با درمان بیماری هپاتیت C را در رفسنجان آغاز کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت بیان کرد: برنامه ملی حذف هپاتیت C از ایران را داریم که در رفسنجان به صورت پایلوت اجرا می‌شود تا به طور کامل آن را در این شهرستان ریشه‌کن کنیم و سپس در کل کشور نیز کم کم آن را حذف کنیم.

وی عنوان کرد: با مسئولان شهر و دانشگاه علوم پزشکی و خیران این برنامه‌ریزی انجام شده تا به مدت سه سال هپاتیت  C را از رفسنجان حذف کنیم و برنامه‌ریزی‌های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و وزارت بهداشت در این راستا از هفته آینده در این شهرستان آغاز می‌شود.

ملک‌زاده علت انتخاب رفسنجان برای ریشه‌کنی و حذف هپاتیت C را وجود دانشگاه علوم پزشکی فعال و خیرانی دانست که می‌توانند در این زمینه کمک‌های بسزایی داشته باشند.

وی ادامه داد: این کار هزینه‌بر است و در این شرایط احتیاج به کمک‌های مردمی و دولت است تا به طور کامل این بیماری حذف شود.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: کشور ایران از نظر بیماری هپاتیت C  جزء پا‌ک‌ترین کشورها است و میزان شیوع آن کمتر از 0.5 درصد در کل کشور است و 85 تا 100 هزار نفر ایرانی مبتلا به  هپاتیت C  هستند که امیدواریم  تا 90 درصد افراد مبتلا را درمان و این بیماری  را ریشه‌کن کنیم.

ملک‌زاده خاطرنشان کرد: معمولاً هزینه شناسایی و درمان فرد مبتلا 3 میلیون تومان است و برای اجرای برنامه حذف هپاتیت  C  همه هزینه‌هایش را با کمک دولت و کمک‌های مردمی داریم.

وی در رابطه با کمبود داروهای بیماری‌های پیوندی یادآور شد: داروهای بعد از عمل پیوند فوق‌العاده گران هستند، در ایران این داروها را با قیمت مناسب تهیه می‌کنیم و در اختیار بیماران قرار می‌دهیم.

ملک‌زاده اظهار کرد: با اینکه در شرایط تحریم هستیم و به ویژه در تحریم‌های بانکی قرار داریم اما این مسئله نتوانسته در تأمین این داروها خللی به وجود آورد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷