جدیدترین دست درازی به خاک مازندران کلید خورد؛

تیغ اعتدال بر گلوگاه مازندران

تاریخ انتشارجمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۳۷۶۰۹
جديد ترين دست درازي به خاک مازندران این بار در دولت تدبیر و امید کلید خورد.
۰
plusresetminus
تیغ اعتدال بر گلوگاه مازندران
به گزارش بلاغ،جديد ترين دست درازي به خاک مازندران این بار در دولت تدبیر و امید کلید خورد.
زماني استان گلستان از مازندران جدا شد، زمانی ديگر فولاد محله از چهاردانگه ،مدتی بعدخطير كوه از سواد كوه، گدوگ به خاك تهران ضميمه شد و حالا میانکاله آنهم در دولت اعتدال جدا می شود .
تیغ اعتدال ،همچنان بر گلوگاه مازندران سایه افکنده است و مسئولان استانی هنوز به این مصوبه غیر کارشناسی  که با موافقت هیات وزیران روستاها، مزارع و مکان های صیدگاه میان قلعه ،کومه نیاز آباد،کومه مختومه قلی ،کومه چالاش ،مزرعه جهانشاهی که جز شهرستان گلوگاه و مازندران محسوب می شد، به استان گلستان ملحق می شوند؛ واکنشی نشان ندادند.
سایت محلی شرق پرس با انتقاد شدید از الحاق بخش هایی از شرق مازندران به استان گلستان نوشت:این دوستان که در مرکز نشسته اند و بدون در نظر گرفتن حساسیتهای منطقه ای، رای به جدایی بخشهایی از شرق مازندران داده اند، مدتها بود که صحبت از جدایی غرب مازندران و الحاق آن به استان گیلان می کردند، اما در سکوت خبری و بی سر و صدا اقدام به جدایی بخشهایی از شرق مازندران و سپردن مدیریت قسمتهایی از میانکاله به استان گلستان نموده اند تا در فرصتی دیگر تکه ای از غرب مازندران را نیز به بهانه ای دیگر جدا کنند.
این سایت در ادامه افزود:راستی در پس این تصمیمهای غیر کارشناسانه چه چیزی نهفته است ؟    
امام جمعه گلوگاه نیز امروز در خطبه های نماز جمعه با محکوم کردن الحاق بخشهایی از شرق مازندران از جمله میانکاله، به استان گلستان فرمودند: با استاندار مازندران در اینباره تماس داشتم و ایشان مجدانه قول پیگیری دادند.
در حاشیه برپایی نمازجمعه این هفته مردم گلوگاه نیز با جمع آوری طوماری این عمل را محکوم کردند و خواستار تجدید نظر در اینباره شدند.
شایان ذکر است، جداسازی و دست بردن در تقسیمات کشوری جز انتقادهای همیشگی مسئولان دولت تدبیر و امید به دولتهای قبل بود که با کمال تاسف، مشخص نیست که به چه دلیلی در این دولت نیز این نوع تصمیم گیری ها همچنان ادامه دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴