اظهارنظر مضحک رئیس‌جمهور آمریکا درباره مردم ایران

ترامپ: زمان من مرگ برآمریکا نمی‌گویند

تاریخ انتشارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
کد مطلب : ۳۵۹۰۷۱
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، سفر امانوئل مکرون به آمریکا که گفته می‌شد یکی از اهداف اصلی آن حفظ برجام بود، برای به‌بارآورندگان برجام، آخرین تلاش‌های اروپا برای حفظ برجام بود اما اظهارات مکرون در نشست خبری خود با ترامپ و رونمایی از توافق جدید و مکمل برجام، آن تصور خوشبینانه به اروپا را به کلی از بین برد. حالا 2 هفته به پایان ضرب‌الاجل برای اصلاح برجام، دونالد ترامپ از تغییر موضع مکرون نسبت به ایران سخن گفته است.

او روز پنجشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با فاکس‌نیوز، درباره نتایج سفر مکرون به واشنگتن، گفت: «ما دستاوردهای زیادی داشتیم. واقعا دستاوردهای زیادی داشتیم، بیش از آنچه هرکسی می‌داند، دستاوردهای‌مان را شاهد خواهید بود.» ترامپ به عنوان نمونه، گفت: «معتقدم اکنون دیدگاه او نسبت به ایران، در مقایسه با دیدگاهش پیش از آمدن به کاخ سفید، بسیار متفاوت شده و این بسیار مهم است. او می‌داند در مساله ایران، حرف من چیست... رئیس‌جمهور توافق وحشتناکی با این کشور کرد، منظورم از رئیس‌جمهور، دولت پیشین است که توافق وحشتناکی کرد و ۱۵۰ میلیارد دلار که 8/1 میلیارد دلار آن نقد بود، به آنها پرداخت کرد. پول واقعی، در بشکه و جعبه با هواپیما. این غیرقابل تحمل است.»

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «آن وقت آنچه آنها انجام دادند این بود که فریاد بزنند «مرگ بر آمریکا، مرگ بر آمریکا.» البته دیگر چنین فریادی نمی‌زنند، زمان او (باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا) بود که چنین فریادی می‌زدند، زمان من چنین فریادی نمی‌زنند. این اواخر دیگر ندیده‌ایم که قایق‌های کوچک آنها در اقیانوس دور کشتی‌های ما گشت بزنند، چون می‌دانند اگر دور کشتی‌های ما گشت بزنند، دیگر اثری از آنها (قایق‌ها) باقی نمی‌ماند».
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴