تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۳۴۶۴۰۹
استاندار مازندران گفت: خاورمیانه بزرگ یعنی تجزیه خاورمیانه به کشورهای کوچک و وابسته به آمریکا تا به کمک این امر بتوانند لایه‌های امن برای خود ایجاد کنند و اهداف خود را محقق سازند.
۰
plusresetminus
خاورمیانه بزرگ یعنی تجزیه خاورمیانه به کشورهای کوچک و وابسته به آمریکا
به گزارش بلاغ، محمد اسلامی در مراسم گرامیداشت سفر تاریخی آیت‌الله نظری به نوفل شاتو در شهرستان سوادکوه، مهم‌ترین کارکرد انقلاب اسلامی را به یاری شهدا، امام راحل و رهبری خودباوری و یافتن خود توصیف و اظهار کرد: مردم ما بیدار شدند و باید خدا را شاکر باشیم که امام را درک کردند و به ندای او لبیک گفتند، امامی که برای خدا قیام کرد و مردم نیز برای خدا به او پیوستند.

وی افزود: زنان و مادران ما به میدان آمده و فرزندان خود را تقدیم این انقلاب کردند و جانانه پای آن ایستاده‌اند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: آنها با تقدیم جان خود نهال نوپای انقلاب را آبیاری کردند و ما امروز سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم.


اسلامی ادامه داد: ما در حالی مراسم انقلاب را جشن می‌گیریم که در طی این سال‌ها، دشمنان ما تمام همت خود را به کار گرفتند تا ما به پیروزی نرسیم.

وی با بیان اینکه جریان استکباری در 23 بهمن 57، در حالی که مردم اولین روز انقلاب خود را جشن می‌گرفتند، شعار "مذهب شیعه، مذهب باطل" را به راه انداختند، افزود: چرا که دشمنان ما می‌دانستند که یک مرجع دینی برای حکومت‌داری انقلاب نکرده است و سعی در پیاده کردن احکام الهی دارد و استکبار برای جلوگیری از انتشار پیام انقلاب اسلامی این جریان را به راه انداخت.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه استکبار برای تضعیف جمهوری اسلامی نقشه‌های بسیاری را اجرا کرده‌اند، اظهار کرد: کنگره آمریکا از دو سال قبل سعی در تجزیه عراق به سه کشور داشته و برای انجام این مهم، مزدوران خود را به منطقه اعزام و تفکر انحرافی وهابیت و داعش را ایجاد کردند تا بتوانند با تصرف این سرزمین‌ها آنها را به تسلط آمریکا درآوردند.

این مسئول با اشاره به نقشه خاورمیانه بزرگ آمریکا، خاطرنشان کرد: خاورمیانه بزرگ یعنی تجزیه خاورمیانه به کشورهای کوچک و وابسته به آمریکا تا به کمک این امر بتوانند لایه‌های امن برای خود ایجاد کنند و اهداف خود را محقق سازند.

اسلامی با بیان اینکه آنها برای تحقق خاورمیانه بزرگ، دست به جنایات و توطئه‌ها زدند، اضافه کرد: اما با هدایت رهبری و همراهی نیروهای مسلح، این توطئه‌ بزرگ در منطقه خنثی شد و آنها نتوانستند سرزمینی را در اختیار داشته باشند و به اهداف خود برسند و ما باید برای این امر جشن بگیریم.

وی با اشاره به اینکه هدف این توطئه بزرگ، بهم ریختن تمام امنیت و ساختار ما بود، گفت: به لطف خداوند ما امروز، آنها را شکست دادیم و اکنون در منطقه دارای چنان جایگاهی هستیم که کسی نمی‌تواند با ایران درگیر شود.


استاندار مازندران با بیان اینکه دشمن هنوز بر عقیده خود پابرجا بوده و هر روز سناریو جدیدی را طرح می‌ریزد، بر آگاهی مردم از نقشه‌های آنان تأکید کرد و افزود: تکلیف ما این است که برای پیشرفت و سازندگی کشور کوتاهی نکنیم.

اسلامی با بیان اینکه در گذشته بسیاری از کارخانه‌ها دولتی بوده و با گذشت زمان و تغییر شرایط، تکنولوژی و مدیریت به سمت کارخانجات مردم‌پایه حرکت کردیم، ادامه داد: ما در این انتقال آسیب فراوانی دیده‌ایم و برخی کارخانه‌ها نیز به دلایل تخلف در واگذاری و تغییر شرایط نتوانستند اشتغال خود را پایدار نگه دارند و جوانان بسیاری با فقدان کار مواجه شدند.

وی با اشاره به اینکه ما اکنون در وضعیت ریزش و رویش هستیم، تصریح  کرد: وضعیت ریزش کارخانه‌هایی است که کفایت لازم را نداشته و باید نوسازی شوند و وضعیت رویش نیز مربوط به کارخانه‌هایی جدیدی است که بتوانند توان رقابت داشته باشند.

استاندار مازندران عوامل ایجاد اشتغال در شهرستان سوادکوه را توسعه صنایع معدنی، دامداری و گردشگری و بوم‌گردی دانست و گفت: سوادکوه پیشانی مازندران بوده و توسعه آن نیازمند انجام برخی اقدامات، حل مشکلات و رفع موانع در استان است.

این مسئول با اشاره به وضیعت البرز مرکزی و رشد تکنولوژیکی و اقتصادی، وجود کارخانه کک‌سازی در کنار آن را عامل ارزش افزوده برشمرد و بر پیگیری مجوز زیست‌محیطی آن تأکید و اظهار کرد: صنایع معدنی وابسته می‌توانند بخشی از ظرفیت البرز مرکزی را فعال کنند.

اسلامی ضمن تأکید بر توسعه صنایع دامی، کشاورزی و صنایع تبدیلی وابسته در شهرستان سوادکوه، به تسهیلات کم‌بهره روستایی و عشایری اشاره و خاطرنشان کرد: باید توجه شود که این تسهیلات تنها به خود روستائیان تعلق گیرد و فرزندان تحصیلکرده روستایی با کمک این تسهیلات کارآفرینی کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت استخدام برای همه وجود ندارد، بر کارآفرینی تأکید و تصریح کرد: اکنون برای اجتناب از پارتی‌بازی، استخدام به‌صورت آزمون سراسری برگزار می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به جمعیت 45 هزار نفری شهرستان سوادکوه، افزایش سه برابری آن در ایام تعطیل را یک فرصت برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال در شهرستان دانست و از جمله دیگر ظرفیت‌های شهرستان به ظرفیت راه‌آهن و قطار بوم‌گردی اشاره کرد و افزود: باید داشته‌های خود را پردازش کرده و توسعه دهیم.

اسلامی در پایان با اشاره به تشکیل اداره عشایر در مازندران، بر ایجاد دفتر امور عشایر در شهرستان سوادکوه تأکید کرد.

گفتنی است آیت‌الله عبدالله نظری در سفر خود در بهمن 57 به نوفل‌شاتو و دیدار با امام خمینی(ره)، نامه حمایت روستائیان و عشایر شهرستان سوادکوه را به ایشان ارائه دادند و در 12 بهمن ماه همراه با ایشان به ایران بازگشتند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴