تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۳۳۸۳۱۳
عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: در بررسی‌ای که از بودجه 97 در مجلس انجام شد به این نتیجه رسیدیم که این بودجه راه‌کار مناسبی برای حل مشکلات کشور نیست که خروجی آن تنش روزهای اخیر بود.
۰
plusresetminus
بودجه 97 راه‌کار مناسبی برای رفع مشکلات کشور نیست/ هزینه جاری کشور را به مرز ورشکستگی پیش می‌برد
عبدالله رضیان در گفت‌وگو با بلاغ اظهار کرد: شرایط نامطلوب اقتصادی از سال 91 آغاز شد و تاکنون ادامه دارد که نمود آن در بودجه امسال بود.

وی یکی از مشکلات مهم کشور را چالش تأمین منابع و پایین بودن اعتبارات زیرساختی و عمرانی در کشور دانست و افزود: مجلس نیز نگرانی‌هایی شدیدی در زمینه اقتصادی کشور دارد که در جلسات متعدد در حال بررسی و پیگیری چالش و ابر چالش‌ها هستیم.

عضو مجمع نمایندگان مازندران به بررسی بودجه 97 اشاره و عنوان کرد: در بررسی‌ای که از بودجه 97 در مجلس انجام شد به این نتیجه رسیدیم که این بودجه راه‌کار مناسبی برای حل مشکلات کشور نیست که خروجی آن تنش روزهای اخیر بود.

رضیان بیان کرد: رکود اقتصادی در کشور باعث کاهش ساخت‌وساز و کاهش منابع درآمدی شهرداری‌ها شده است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها با کسری بودجه مواجه شدند، تصریح کرد: یکی از نکات مهم در سال‌های اخیر و همه دولت‌ها که به‌نوعی مقصر این مشکلات هستند بحث بالا رفتن هزینه‌های جاری است.

نماینده قائم‌شهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: 93/6 درصد از هزینه‌ها، هزینه جاری کشور و 6/4 درصد هم اوراق است.

رضیان با اشاره به اینکه باید تجدیدنظر جدی در شرایط اداره کشور داشته باشیم، گفت: تعریف اداره کشور به بن‌بست رسیده است و باید هزینه جاری کاهش و شرایط را تغییر دهیم و وضعیت بازنشستگان را اصلاح و منابعی را برای تأمین منابع مالی بازنشستگان مشخص کنیم.

وی عنوان کرد: اگر 50 درصد بودجه را به زیرساخت‌ها اختصاص می‌دادیم وضعیت کشور مناسب استانداردهای کشورهای پیشرفته می‌شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه جاری کشور را به مرز ورشکستگی پیش می‌برد، اظهار کرد: ما همه‌چیز را سعی کردیم از جیب مردم بخوریم و فشار بر آن‌ها وارد می‌شود، در حالی‌ این امر امکان‌پذیر است که به مردم خدمات مناسبی ارائه دهیم.

رضیان با اشاره به افزایش 41 درصدی سهم اوراق قرضه در کشور، خاطرنشان کرد: با این اوضاع دولت آینده یک دولت کاملاً ورشکستی خواهد بود زیرا اگر با همین روال جلو برویم تا چهار سال آینده نصف بودجه کشور باید برای پرداخت سود و اصل اوراق داده شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴