تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۲۹۰۶۱۶
وزیر اسبق بهداشت و درمان با انتقاد از فرافکنی و عدم پاسخگویی رئیس‌جمهور، گفت: پاسخ دهید که پول‌های اضافه خرج شده در دولت را چه کردید؟
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، کامران باقری لنکرانی در گردهمایی یاران امام و انقلاب در مسجد جامع شهرستان نکا با عذرخواهی از مردم شهیدپرور ایران اسلامی به دلیل نادیده گرفتن زحمات و ایثارگری‌های خانواده‌های شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم به دلیل قدرت‌طلبی‌های برخی افراد، اظهار کرد: چرا عده‌ای امنیت و آسایش امروز کشور را مرهون نشست و برخاست‌های در خارج است.

وی افزود: از اینکه برخی قدردان خون شهدای مدافع حرم نبودند بنده از ملت عزیز ایران عذرخواهی می‌کنم و امیدواریم که خداوند چشم‌ها و دل‌ها را باز کند تا این سرمایه بزرگ که کشور ما را حفظ کرده را دریابند.

وزیر اسبق بهداشت و درمان با اشاره به ارج و قرب این فداکاری‌ها نزد خداوند و امام زمان(عج)، خاطرنشان کرد: بر همین اساس به خاطر مشتی جیره‌خوار دنیا حرفی می‌زنند که بعد نکبت آن هم خودشان و هم اطرافیان آن‌ها را می‌گیرد.

باقری لنکرانی دوستی و تنفرهای شکل گرفته اخیر را فراتر از یک خیال ساده توصیف و اضافه کرد: این‌ها وعده الهی است که دوست دوستان خدا محبوب و دوست دشمنان خدا و یا حتی عدم ابراز تنفر از دشمنان خدا سبب خواری می‌شود.

وی تصریح کرد: در این روزگار دنیاپرستی که به هرکسی می‌نگریم به دنبال افزایش مال، ثروت، جایگاه و مقام است یک جوان پشت پا به دنیا زده و چند هزار کیلومتر آن طرف‌تر مدافع حرم می‌شود.

تطهیر داعشی‌های ابتدای انقلاب

باقری اقدام برخی در این روزهای اخیر برای تطهیر داعشی‌های اوایل انقلاب، افزود: همان منافقینی که کمترین نشانه‌های دین‌مداری را نمی‌پسندیدند و مردم را می‌کشتند و امروز نیز اتاق عملیات مشترک با داعشی‌های فعلی و مدیریت عربستان سعودی ملعون تشکیل داده و می‌خواهند جنگ را به داخل مرزهای کشور بیاورند.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: اگر قرار بود برجام ما را از جنگ حفظ کند که این شغال‌ها پررو نمی‌شدند که امروز این حرف‌ها را بزنند بلکه این نقش مدافعان حرم است که در دهان این شغال‌ها می‌زند که اجازه رد شدن از هزار کیلومتری مرز کشور ما را نیز به آنان نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: این انتخابات نیز مانند دوره‌های گذشته است اما مشخص نیست چه اتفاقی افتاده که اسرائیل، وزیر خارجه سابق آمریکا و تحلیلگران اروپایی همگی اصرار بر ادامه حضور رئیس جمهور فعلی دارند.

باقری لنکرانی تأکید کرد: گویا این انتخابات گلوگاهی شده که اگر به درستی از آن عبور کنیم آینده انقلاب را می‌توان حفظ کرده و در غیر این صورت باید منتظر اتفاقی مانند جنک احد بود.

وی گفت: آنچه ما می‌فهمیم این است که در این شرایط پر التهاب کنونی دنیا، جمهوری اسلامی ایران به دلیل قدرت بازدارندگی خود و وجود خیل شهدای مدافع حرم یک پایگاه قدرتمندی پیدا کرده است.

خیال غلط حفظ امنیت کشور با مذاکره

وزیر اسبق وزارت بهداشت و درمان این پایگاه قدرتمند را به نوعی الگوی بسیاری از کشورهای قدرتمند در نیا برشمرد و اظهار کرد: منطق جمهوری اسلامی می‌گوید که می‌شود خارج از نظم جهانی و بدون کرنش به کدخدا و تسلیم شدن برابر مستکبرین کشوری بر روی پای خود به ایستد.

وی اضافه کرد: حال می‌خواهند این جمهوری اسلامی را بر زمین بزنند و بهترین روش برای آن نیز افزایش مشکلات اقتصادی و معیشتی در این کشور است و سپس به غلط درب باغ سبزی را نشان می‌دهند که کرنش و کوتاه آمدن از ارزش‌ها را راه رسیدن به آن معرفی می‌کنند اما نتیجه این اقدام نابودی همه دارایی‌های این کشور می‌شود.

باقری لنکرانی بیان کرد: جهانی که در آن زندگی می‌کنیم سرشار از تجربه‌هایی است که نشان داده هرکسی در برابر نظام استکباری کرنش کرده تا نابود نشده دست از سر آن بر نداشته‌اند که قذافی و صدام دو نمونه از این دست هستند که باوجود بیشترین کرنش در برابر آن‌ها تا نابودی کامل هر کدام دست از سر آن‌ها برداشته نشده است.

وی خیال برخی نسبت به حفظ امنیت کشور با مذاکره را خیالی غلط دانست و افزود: منطق قرآن و منطق عقل می‌گوید که وقتی قدرت داشته باشیم می‌توانیم مذاکره کنیم چراکه با فرد بدون قدرت کسی مذاکره نکرده و بر سر او کوبیده و به او زور می‌گویند.

اقتدار جمهوری اسلامی عامل مذاکره با کشورها

این کارشناس مسائل راهبردی مذاکره امروز با برخی قدرت‌ها را ناشی از قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر این اقتدار را نداشتیم اصلاً مذاکره‌ای شکل نمی‌گرفت و اگر همان موشکی که آن را مسخره کردند و خانواده‌های مدافع حرم وجود نداشتند اقتداری نبود که کسی بتواند با آن مذاکره کند.

وی ایجاد نارضایتی توسط خط فشار اقتصادی در کشور را ناراحت کننده توصیف و اضافه کرد: مشکلات اقتصادی را انکار نمی‌کنیم اما با وجود ظرفیت‌های عظیم نفت و گاز، معادن و منابع گوناگون و نیروی انسانی تحصیل کرده و متشکل از 40 درصد جمعیت جوانان این شرایط به نظر طبیعی نمی‌رسد.

باقری لنکرانی با طرح این پرسش که چرا باید هزینه دولت تا این اندازه گران شود، گفت: از سوی دیگر مخارج دولت حدود سه برابر شده درحالی که در عمل اثری در زندگی روزمره مردم نداشته و از سوی دولت همچون سه برابر شدن درآمدها و یا کمک دولت به ملت دیده نمی‌شود که نشان می‌دهد یک جای کار اشکال دارد.

چرا رئیسی اصلح است؟

وی افزود: اگر می‌گوییم آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی کاندیدای اصلح است به این دلیل است که می‌خواهد عیب کار را بر طرف کند که بخشی از آن بر می‌گردد به فساد سازمان یافته در دستگاه‌های اجرایی کشور است که فراتر از اختلاس‌ها را در بر می‌گیرد.

وزیر اسبق بهداشت و درمان با انتقاد از فرافکنی و عدم پاسخگویی رئیس‌جمهور در زمینه‌های مختلف و طرح مسئله دادستان روحانیت برای آیت‌الله رئیسی، یادآور شد: شما که می‌دانید حکم دادستان ویژه روحانیت را امام راحل برای آیت‌الله رئیسی امضا زده‌اند چه هدفی از بیان این مطالب دارید.

این مسؤول اضافه کرد: به جای این حرف‌ها جواب سوالات را بدهیم که این پول‌های اضافه خرج شده در دولت را چه کردید، البته نمی‌گوییم همه این‌ها دزدی بوده اما می‌گوییم که بی‌تدبیری بوده و حاصل برخلاف برنامه و سلیقه‌ای عمل کردن است.

وی با انتقاد از افرادی که دوران اصلاحات را در کشور رویایی توصیف می‌کنند، گفت: در شرایطی وزارت بهداشت از دولت اصلاحات تحویل گرفته شده بود که به مدت 6 ماه یک داروی اساسی به خاطر دعوای وزارت بهداشت و وزارت رفاه وارد کشور نشده بود.

لزوم ترغیب فرودستان به شرکت در انتخابات

باقری لنکرانی با اشاره به اینکه با یک انتخابات سرنوشت‌ساز روبرو هستیم، تصریح کرد: گروهی می‌خواهند اثبات کنند که اگر ما راهی برای برون رفت از مشکلات معیشتی داریم نیست مگر کرنش در برابر خارجی‌ها و جذب سرمایه‌گذاری خارجی به هر قیمتی و کشور را با پول آن‌ها اداره کنند درحالی که باید مسیر خود را درست کنیم.

وی با تأکید بر لزوم از بین بردن ناامیدی در میان مردم، افزود: نه تنها وظیفه داریم خود اصلح را بشناسیم بلکه هم باید مردم را برای حضور پای صندوق رأی تشویق کنیم چراکه اقدامات آقایان سبب ناامیدی شده و نتیجه این ناامیدی نیز عدم رأی دادن مردم شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: در فضایی که ایجاد شده بیشترین ناامیدی در گروه فرودست و فقیر اتفاق افتاده درحالی که حضور بالای 80 درصد همین گروه در انتخابات‌های گذشته پای صندوق رأی نتایج دیگری را رقم می‌زد.

وی در پایان معرفی اصلح را گام پس از شناخت درست برشمرد و گفت: باید به بقیه مردم هم بگوییم که چرا آیت‌الله رئیسی اصلح است تا بتوان تحولی را در کشور شاهد بود تا در این انتخابات که به عنوان عبادت اجتماعی به شمار می‌آید و باید در ادای آن بسیار حساسیت داشت، نباید اجازه داد این جوسازی‌ها مردم را دچار نا امیدی و ترس کند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴