تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۲۶۲۹۱۲
مقامات افغانستان اعلام کردند که رئیس جمهور آمریکا در گفت و گو با همتای افغان خود گفته است که افزایش سربازان آمریکا در افغانستان را در نظر می‌گیرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، به نقل از فاکس نیوز، مقامات افغانستان اعلام کردند که دونالد ترامپ در مکالمه تلفنی خود با «اشرف غنی» گفته است که افزایش سربازان آمریکا در افغانستان را در نظر می‌گیرد.

مقامات افغانستان می‌گویند که ترامپ طی یک مکالمه تلفنی در ماه دسامبر با اشرف غنی رئیس جمهور این کشور گفت وگو کرده و گفته است که افزایش حضور نظامی در افغانستان را بررسی می‌کند.

در این مکالمه تلفنی دو طرف در مورد وضعیت امنیتی افغانستان، رابطه با پاکستان و نیز لزوم افزایش سربازان آمریکایی در افغانستان، مذاکره کرده‌اند.

یک مقام افغان در این باره گفت: در تماس تلفنی روسای جمهور آمریکا و افغانستان، ترامپ گفته است که قطعا به حمایت آمریکا از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه داده و پس از ارزیابی، نیروهای آمریکایی در این کشور را افزایش خواهد داد.

میراث پیچیده‌ و دشواری در مورد افغانستان برای ترامپ بر جای مانده و وی که طرحی در مورد افغانستان برنامه‌ریزی نکرده است، می‌تواند اوضاع امنیتی در افغانستان را حل کند و یا دخالت در جنگی را که 15 سال از آن می‌گذرد افزایش دهد.

یکی از مقامات آمریکایی در این باره گفته است: به طور کلی احتمال دارد که ترامپ سربازان آمریکایی حاضر در افغانستان را افزایش دهد اما در حال حاضر این امر از اولویت‌های «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا نیست.

با توجه به آمار پنتاگون در حال حاضرر حدود 8 هزار و چهارصد سرباز آمریکایی در افغانستان حضور دارند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴