اختصاصی/فرمانده سپاه چالوس در تشریح برنامه هفته دفاع مقدس:

تبیین ایثار و روحیه شهادت طلبی برای نسل جوان

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۲۴۱۰۵
فرمانده سپاه چالوس گفت: وظیفه ماست تا ایثار، حماسه، مقاومت و روحیه شهادت طلبی رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس را برای نسل جوان تبیین کنیم.
۰
plusresetminus
تبیین ایثار و روحیه شهادت طلبی برای نسل جوان
به گزارش خبرنگار بلاغ،سرهنگ علیرضا طاولی فرمانده سپاه ناحيه مقاومت بسيج چالوس به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ، بنابراین وظیفه همه ماست که این مناسبت را گرامی بداریم و حماسه سازی ها، رشادت ها و ایثارگری‌های رزمندگان را یادآور شویم.
فرمانده سپاه ناحيه مقاومت بسيج چالوس بیان کرد: روحیه ایثار، فدارکاری و شهادت طلبی هنوز در روحیه  مردم ما حفظ شده و حفظ نیز خواهد ماند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه نسل جوان و امروزی ما با همان حالت و شیوه و روحیه ایثار و مقاومت و شهادت طلبی در دفاع از انقلاب اسلامی در صحنه ها حضوری فعال دارند.
وی تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را از جمله شیوه ها و توطئه های دشمنان بعد از دوران دفاع مقدس دانست و گفت: دشمن بعد از پایان دوران جنگ سخت و به نتیجه نرسیدن در آن، از طریق تهاجم فرهنگی شیوه‌ها و توطئه‌های جدیدی را بر علیه جمهوری اسلامی ایران تدارک دید و بنابراین توجیه نسل نوجوان و جوان و تطبیق جنگ به شیوه‌های مختلف باید در جامعه تبیین شود.
سرهنگ طاولی خاطرنشان کرد: جوانان باید بدانند که پس از تحمیل هشت سال جنگ سخت از سوی دشمن، امروز جنگ به شکل جنگ نرم بر مردم ما تحمیل می شود و جوانان ما در میدان جنگ نرم که به مراتب سخت‌تر از جنگ سخت است باید از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس درس و الگو بگیرند و با همان روحیه و با بصیرت و بینش در برابر دشمنان ایستادگی شود.
وی به شهادت رضا قربانی میانرودی اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار از شهدای جدید شهرستان چالوس است و امسال هفته دفاع مقدس در شهرستان چالوس دارای ویژگی خاص خودش می‌باشد.
وی ادامه داد: شهید رضا قربانی با سن و سال کم خود همانند جوانان دوران دفاع مقدس، در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی با همان احساس مسئولیت دوران دفاع مقدس در برابر اشراری که قصد تاخت و تاز و تخریب نوجوانان، جوانان و مردم ما را دارند، ایستادگی کرد.
فرمانده سپاه ناحيه مقاومت بسيج چالوس ابراز کرد: این شهادت طلبی و روحیه شهادت طلبی در واقع بیانگر تداوم دفاع از نظام، ارزشها و مردم است که هنوز آن رنگ و بوی الهی را دارد.
وی در ادامه به برخی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان چالوس اشاره کرد و گفت: مهمترین و محوری‌ترین برنامه در هفته دفاع مقدس در شهرستان چالوس، همایش بزرگ رزمندگان اسلام است که به نوعی حرکتی نو و جدید است در تاریخ چهارم مهر ماه با همکاری سپاه، بسیج و هیئت رزمندگان اسلام برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: نمایشگاه دفاع مقدس، تجلیل از رزمندگان، شامگاه یاد یاران، نواخته شدن زنگ در مدارس و سخنرانی و پاسخ به سوالات از سوی یادگاران دفاع مقدس در سطح مدارس شهرستان، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس برای دانشجویان جدیدالورود دانشگاه ها، برگزاری جلسات معرفتی و بصیرتی، حلقه های صالحین با محوریت دفاع مقدس، همایش پیاده روی خانوادگی، کوهپیمایی و برگزاری یادواره شهدا از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان چالوس است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
سازماندهی ۱۷۵ گروه جهادی در سوادکوه
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شایسته‌گزینی همچنان در انتظار نوبت
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴