مدير جهاد کشاورزی شهرستان آمل خبر داد

خسارت 35 درصدی بارش باران به مزارع شالیزاری آمل

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
کد مطلب : ۲۱۰۴۴۵
مدير جهاد کشاورزی آمل گفت: 35 درصد از شالی‌های مزارع شاليزاری شهرستان بر اثر بارش باران دچار خسارت شد.
۰
plusresetminus
خسارت 35 درصدی بارش باران به مزارع شالیزاری آمل
به گزارش بلاغ، سيدحسين اسلامی در گفت‌وگو با سفیر هراز با بیان اینکه به شکرانه ايزد منان خوشه‌های سبز شاليزاری شهرستان آمل به خوشه‌های طلايی مبدل و دست‌رنج يک‌ساله کشاورزان زحمتکش برنج‌کار اين شهرستان به بار نشست، اظهار کرد: نخستین برداشت برنج به‌صورت مکانيزه در سطح 2 هکتار از نوع طارم صبح امروز در یکی از مزارع روستای درزی کلا دابو از حوزه مرکز جهاد کشاورزی سورک انجام شد.

 

وی سطح کل اراضی شاليزاری شهرستان آمل را 37 هزار و 98 هکتار اعلام کرد و افزود: امسال سطح کشت ارقام محلی 32 هزار و 435 هکتارو ارقام پر محصول نيز 4 هزار و 663 هکتار است.

 

 

مدير جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: با توجه به شرايط بسيار مناسب آب و هوايی در سال زراعی 95 با افزايش پنج الی هشت درصدی محصول برنج روبه‌رو هستیم.

این مسئول با بيان اينکه 35 درصد از شالی‌های مزارع شاليزاری شهرستان آمل بر اثر بارش باران دچار ورس و خسارت شد گفت: شاليزارهای شهرستان آمل با پشت سر گذاشتن حدود سه ماه از سال زراعی 95 با تابش آفتاب از بالا و جاری بودن آب در زير ساقه‌ها رشد خوبی کرد و در وضعيت پر کردن دانه‌ها و طلايی شدن خوشه‌ها به ناگاه با بارش‌های باران متوالی و وزش باد در نيمه دوم تيرماه دچار ورس (خوابيدگی) شد.

 

 

حسین اسلامی ادامه داد: پس از بارش متوالی باران در هفته اخير کارشناسان مديريت جهاد کشاورزی شهرستان آمل و مراکز تابعه به عرصه شاليزارهای این شهرستان اعزام و با برآورد اوليه 30 الی 35 درصد از شالی‌های ارقام محلی در شاليزارها را دچار ورس و خسارت عنوان کردند.

 

وی همچنين خطاب به کشاورزان گفت: کشاورزان خسارت ديده جهت بهره‌مندی از غرامت بيمه محصولات زراعی در اسرع وقت به صندوق بيمه محصولات کشاورزی واقع در بانک کشاورزی شهرستان آمل مراجعه کنند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴