معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران:

معلمان کلاس اول در صف اول توجهات آموزشی قرار دارند

تاریخ انتشارسه شنبه ۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۹
کد مطلب : ۲۰۳۴۶۴
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه معلمان کلاس اول در صف اول توجهات آموزشی قرار دارند، گفت: صف اولی‌ها باید همه هدف‌های نظام تعلیم و تربیت را مورد نظر قرار دهند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از مشهدسر، سیدعیسی میرشفیعی صبح امروز در همایش تجلیل از آموزگاران اول ابتدایی با عنوان «خط‌شکنان جبهه‌ تعلیم و تربیت» در بابلسر با بیان اینکه معلمان کلاس اول در صف اول توجهات آموزشی قرار دارند، اظهار کرد: صف اولی‌ها باید همه هدف‌های نظام تعلیم و تربیت را مورد نظر قرار دهند.

وی از معلم پایه اول به عنوان مسئول‌ترین، مهم‌ترین و کلیدی‌ترین معلم دوران تحصیل یاد کرد و افزود: معلمان اول ابتدایی به عنوان معماران خشت اول، همه دانش‌آموزان را با هم می‌بینند و در جهت رشد و بالندگی هر یک از آنان تلاش می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: از آنجایی که توسعه و پویایی هر کشوری در آموزش و پرورش آن نهفته است، باید بپذیریم که رشد و شکوفایی نظام تعلیم و تربیت نیز وابسته به مقطع ابتدایی است.

میرشفیعی در بخش دیگری از سخنان خود از مقطع اول ابتدایی به عنوان اولویت برنامه‌های پروژه مهر نام برد و خاطرنشان کرد: میزان تراکم دانش‌آموزان در کلاس اول به عنوان خط قرمز شورای پروژه مهر، مورد توجه اداره کل قرار دارد.

وی اضافه کرد: شادابی و نشاط معلم موجب نشاط دانش‌آموزان در طول دوران تحصیل می‌شود که این مهم باید از مقطع ابتدایی مورد توجه همگان قرار گیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران از پروژه سال گذشته خانواده‌ اولی‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های استان مازندران نام برد و گفت: همراه کردن خانواده‌ کلاس اول در آغاز تحصیل دوران ابتدایی موجب همگامی و همراهی آنان در طول پنج سال ابتدایی و پس از آن خواهد شد، چرا که اجرای این طرح در مازندران باعث شد وزارت آموزش و پرورش در سال جاری آن را به عنوان یک طرح ملی در تمامی استان‌های کشور اجرایی کند.

میرشفیعی با اشاره به ضرورت تغییر نگرش مدیریتی در مدارس ابتدایی، ادامه داد: مدیران مدارس باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که سه اولویت پرورش ذهن خلاق، تقویت مهارت کار با دست و پرورش قلب کودکان به عنوان عنصرهای کلیدی در ساختار آموزش مدارس ابتدایی نهادینه شود.

وی در پایان از مغزورزی، دست‌ورزی و دل‌ورزی به عنوان سه کلید واژه مهم نام برد و بیان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا اندیشیدن صحیح، حس ارتباط و پویایی در برنامه مدارس قرار گیرد و از آسیب‌های جدی در خصوص تأکید بیش از اندازه بر رعایت نظم و مقررات برای کودکان پرهیز کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴