تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۲۰۳۴۲۶
وحید یامین‌پور فعال فرهنگی و روزنامه‌نگار، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به تحلیل رفتار و مواضع رهبری نسبت به حمایت از دولت فعلی و دولت قبل ارائه داد که مورد توجه فعالین سیاسی و فرهنگی قرار گرفت.
۰
plusresetminus
به گزارش خبرنگار بلاغ، وحید یامین‌پور فعال فرهنگی و روزنامه‌نگار، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به تحلیل رفتار و مواضع رهبری نسبت به حمایت از دولت فعلی و دولت قبل ارائه داد که مورد توجه فعالین سیاسی و فرهنگی قرار گرفت. متن این تحلیل به شرح زیر است:

چرا رهبر معظم انقلاب از آقای روحانی و دولتش نسبت به آقای احمدی‌نژاد و دولتش کمتر حمایت می‌کنند؟

✔از نظر بنده رهبر معظم انقلاب از هیچ دولتی به اندازه‌ی دولت فعلی حمایت نکرده‌اند. شاید این پاسخ عجیب باشد ولی استدلال من این است که حمایت دو جنبه‌ی مثبت و منفی دارد. گاهی رهبری از دولت و اقدامات آن تعریف و تمجید می‌کنند و گاهی نسبت به اقدامات آن دولت سکوت می‌کنند و به آن میدان می‌دهند تا آن دولت بتواند اهداف و برنامه‌هایش را دنبال کند. حمایت، حاصل جمع و برآیند هر دو جنبه‌ی مثبت و منفی است.

✔بر اساس جنبه‌ی مثبت، درست است که رهبری از دولت آقای احمدی‌نژاد به خصوص دوره‌ی اول آن بسیار تمجید کرده‌اند و از آن در برابر منتقدان حمایت کرده‌اند. ولی از جنبه‌ی منفی، رهبری به هیچ دولتی به اندازه‌ی دولت فعلی مجال و میدان نداده‌اند. با اینکه رهبری با مذاکره با امریکا مخالف بودند و بارها بدبینی خود را نسبت به آن اعلام کرده بودند و آنرا اتلاف وقت نظام و کشور می‌دانستند، ولی حاضر شدند سکوت کنند تا دولت برنامه‌هایش را که آشکارا خلاف نظر رهبری بودند، دنبال کند. این حمایت بسیار بزرگی به حساب می‌آید.

✔رهبر معظم سه سال است که علی‌رغم نظر خود روش دولت را پذیرفته‌اند تا بهانه‌ای برای کار نکردن وجود نداشته باشد و نتیجه‌ی این شیوه از سیاست‌ورزی هم برای مردم آشکار شود. از طرفی بارها شخص رییس جمهور با راهبردها و سیاست‌های کلانی که رهبری ابلاغ کرده‌اند، صراحتاً مخالفت کرده‌اند ولی رهبری پاسخی نداده‌اند و رییس جمهور را توبیخ نکرده‌اند. از جمله مساله‌ی زبان انگلیسی، اسلام رحمانی، جنبش نرم افزاری و علوم اسلامی، مساله‌ی بازپرس‌های آژانس و... ؛ اینها همه نوعی حمایت از دولت به حساب می‌آید و سرجمع این میدان دادن‌ها و سکوت کردن‌ها در قبال این دولت و شخص رییس جمهور نسبت به سه دولت قبلی بی‌سابقه است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴