مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خبر داد

توزیع بیش از 16 هزار تریکوکارت بین کشاورزان میاندورودی

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۱۹۲۶۰۵
مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از توزیع بیش از 16 هزار تریکوکارت بین کشاورزان میاندورودی در راستای مبارزه بیولوژیک علیه کرم ساقه‌خوار برنج و کاهش مصرف سموم در مزارع شالیزاری خبر داد.
۰
plusresetminus
توزیع بیش از 16 هزار تریکوکارت بین کشاورزان میاندورودی
به گزارش بلاغ به نقل از میانخبر، سیدشبر موسوی طی گفت‌وگویی با اشاره به توزیع تریکوکارت بین کشاورزان میاندورودی، اظهار کرد: به‌منظور مبارزه بیولوژیک علیه کرم ساقه خوار برنج و کاهش مصرف سموم شیمیایی در مزارع شالیزاری بیش از ۱۶ هزار تریکوکارت در مرحله اول بین برنج‌کاران شهرستان میاندورود توزیع شد.

وی بیان کرد: در پی بازدیدهای به‌عمل آمده و نمونه‌گیری‌های انجام شده در مزارع، اولین رهاسازی زنبور تریکوگراما در خزانه شالیزاری چهار روستای به ادله، پلنگ آزاد، چوکلا و شهریارکنده در سطح ۱۶۰ هکتار انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود با اشاره به رهاسازی زنبور تریکوگراما، خاطر نشان کرد: هر ساله با آغاز کشت برنج، رهاسازی زنبور تریکوگراما توسط کارشناسان این شهرستان و همکاری شرکت‌های مرتبط انجام می‌شود.

موسوی افزود: با توجه به برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی - ترویجی انجام شده در شهرستان هر ساله علاقه و اشتیاق برنج‌کاران برای استفاده از تریکوکارت و رهاسازی زنبور تریکوگراما برای مبارزه با کرم ساقه خوار برنج بیشتر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴