تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۱۸۸۸۴۵
رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی می‌گوید: بیش از 60 درصد کارگران بازنشسته و 85 درصد کارگران کشور حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، اکبر شوکت در نشست تخصصی کار، کارگر و تامین اجتماعی که به مناسبت هفته کارگر در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: در حالی که خط فقر در کشور حدود سه میلیون تومان برآورد شده است حداقل دستمزد برابر با 800 هزار تومان است و این فاصله به دلیل وجود فسادی است که اقتصاد کشور را نشانه گرفته است.

وی نتیجه دستمزد اندک کارگران را نبود بهره‌وری در واحدهای تولیدی دانست و تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته به دلیل بهبود شرایط کار، کار در معادن از فهرست مشاغل سخت و زیان‌آور خارج شده و کارگران معدن در محیطی شاد با دستمزد بالا مشغول به کارند.
شوکت در عین حال از تسهیلات بانکی به عنوان یکی از عوامل موثر در تولید یاد کرد و افزود: متاسفانه وام‌های بانکی با نرخ بهره پایین به افراد خاصی تعلق می‌گیرد در صورتی که پرداخت تسهیلات با نرخ بهره 20 تا 25 درصد به هیچ وجه ایجاد اشتغال نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، این مقام مسئول کارگری همچنین از فعالیت بیش از 250 انجمن صنفی در کشور خبر داد و گفت: کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی بزرگترین تشکل کارگری کشور از نظر تعداد صنف در یک رشته خاص است.  وی تولید، اشتغال و تامین اجتماعی را یک زنجیره بهم‌ پیوسته دانست و افزود: رانت‌هایی که در گذشته به واردات اختصاص یافت موجب تعدیل نیروهای کار در کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴