دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنان سکوت می‌کند؟!

تازه‌ترین اسناد از قتل‌عام شیعیان زاریا به دست ارتش نیجریه

تاریخ انتشارجمعه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
کد مطلب : ۱۸۷۰۰۰
سازمان عفو بین‌الملل سرانجام بعد از گذشت چند ماه نتایج تحقیقات خود را درباره قتل عام صدها غیرنظامی شیعه نیجریه منتشر و اعلام کرد ارتش نیجریه صدها مرد و زن و کودک مسلمان شیعه را قتل عام کرده است.
۰
plusresetminus
تازه‌ترین اسناد از قتل‌عام شیعیان زاریا به دست ارتش نیجریه
به گزارش بلاغ، ارتش سعودی- صهیونیستی نیجریه 12 دسامبر (22 آذر) گذشته در میان سکوت مرگبار دولت‌ها و سازمان‌های مدعی حقوق بشر غرب با یورش وحشیانه به اماکن شیعیان نیجریه صدها نفر را به خاک و خون کشید که بر اساس برخی گزارش‌های محلی تعداد شهدا به 2000 نفر نیز رسید. در چند ماه گذشته هر روز ابعاد جدیدی از این جنایت هولناک بر ملا شده که کشف گورهای دسته جمعی و سوزاندن اجساد و حتی زخمی ها تنها بخشی از ابعاد این جنایت هولناک است.

حال خبر می رسد که سازمان عفو بین الملل بعد از گذشت چند ماه از این جنایت، ارتش نیجریه را به «کشتار دسته جمعی» شیعیان متهم کرده است. عفو بین‌الملل در گزارش خود تحت عنوان «کشف حقیقت: کشتارهای غیرقانونی و لاپوشانی گسترده در زاریا» ادعای ارتش نیجریه را مبنی بر این که «معترضان وابسته به جنبش اسلامی نیجریه به رهبری شیخ ابراهیم زکزاکی در شهر زاریا پس از محاصره خودروی حامل فرمانده ستاد مشترک ارتش قصد به قتل رساندن وی را داشته‌اند» بی‌پایه و اساس خواند.

در گزارش عفو بین‌الملل تصاویری نیز  از محل یک گور جمعی نیز منتشر شده است. عفو بین الملل در گزارش خود به نقل از شاهدان تصریح کرده «نظامیان ارتش یک درمانگاه متعلق به مسلمانان را که در آن ده‌ها بیمار و زخمی در حال مداوا بودند، آتش زدند و این افراد زنده‌زنده در آتش سوختند. بر اساس این گزارش ارتش نیجریه مردم را زنده زنده سوزاندند، ساختمان‌ها را ویران کرده و اجساد قربانیان را در گورهای دسته جمعی دفن کردند.

این سازمان مدافع حقوق بشر درباره سند این گزارش نیز گفته «پس از پرسش و پاسخ با ۹۹ نفر از شاهدان، خانواده‌های قربانیان، وکلا و کارکنان چند مرکز بهداشت و درمان در منطقه، گزارش خود را تدوین کرده است. عفو بین‌الملل می‌افزاید: «این مسئله کاملا آشکار است که ارتش نیجریه نه تنها به استفاده غیرقانونی و نابجا از زور علیه مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع متوسل شده و صد‌ها تن از آن‌ها را به قتل رسانده است، بلکه متعاقبا تلاش‌های قابل توجهی کرده است تا جنایات خود را لاپوشانی کند.»

در ادامه این گزارش آمده: «ارتش نیجریه هیچ مدرکی را برای اثبات ادعایش مبنی بر اینکه معترضان جنبش اسلامی نیجریه قصد داشتند رئیس ستاد ارتش را ترور کنند ارائه نکرده است.»  هفته گذشته نیز گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد دولت نیجریه 347 تن از اجساد شیعیان را در یک گور دسته جمعی دفن کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴